Hvad er Online Reputation Management?
Med internettet er det blevet væsentligt nemmere for kunder at udtale sig til store grupper af forskellige personer om en virksomhed. Særligt med de sociale medier er det let for en utilfreds kunde at ytre sin dårlige oplevelse med en virksomhed.
Dårlig omtale kan på den måde spredes som en steppebrand, og langt de fleste personer deler også meget gerne en artikel eller et opslag, hvis de kan genkende problemet, eller hvis de bliver forarget over det, de læser. Dårlig omtale kan således være ødelæggende for enhver virksomhed, og den kan være svær at slippe af med igen.
Online Reputation Management handler om at skjule eller forebygge dårlig omtale. Ved Online Reputation Management taler man typisk om to forskellige tilgange: Proaktiv og reaktiv. Vi er eksperter i online synlighed og Online Reputation Management, og kan derfor hjælpe dig, hvad enten det er proaktivt eller reaktivt.
Reaktiv tilgang – Når du er ramt af dårlig omtale
Oftest ser man først behovet for Online Reputation Management, når man bliver ramt af dårlig omtale, eller man løber ind i en decideret shitstorm. Når dette er tilfældet, kræver det meget at skjule den dårlige omtale, som Online Reputation Management handler om.
Proaktiv tilgang – Når du vil forebygge dårlig omtale
Dårlig omtale er umuligt at gardere sig imod. Dog kan det være en fordel at tage sorgerne på forskud og forebygge den dårlige omtale, også selvom den måske aldrig bliver til noget. Online Reputation Management kan på den måde også være en proaktiv tilgang.
Når du arbejder proaktivt med Online Reputation Management, bliver det nemmere for dig at ’gemme’ den negative omtale i søgeresultaterne, hvis skaden skulle opstå. Du bliver med andre ord i stand til hurtigere at skubbe den dårlige omtale om på side 2 i Google.
DK-31929407