Hvad er en søgeordsanalyse?
En god søgeordsanalyse er fundamentet for ethvert succesfuldt website. Du skal vide præcis hvilke ord, dine kunder søger på. Det er ikke nødvendigvis det samme, som du tror, du sælger.
Ikke alene skal du kende dine søgeord, men du skal også prioritere dine søgeord. Dit budget for søgemaskineoptimering og linkbuilding skal fortrinsvis gå til de vigtigste ord. Med mindre konkurrencen taler imod dette.
En god søgeordsanalyse har dine søgeord og en prioritering med. En suveræn søgeordsanalyse har også medtaget konkurrencen på de enkelte søgeord. Det er svært at måle konkurrencen som sådan. Et trænet SEO-øje vil dog på sekunder kunne vurdere, om det er mere eller mindre nemt at komme op og ranke på en given sætning. Om det er rentabelt at forsøge.
En søgeordsanalyse fra OnlineSynlighed.dk giver dig:
En færdig liste over de søgeord med mindst konkurrence, men samtidigt flest søgninger. Det vil sige de søgeord, du i første omgang får mest ud af at gå efter. Listen indeholder naturligvis også alle de relaterede søgeord, søgeord med høj konkurrence og mange søgninger, lav konkurrence og få søgninger og alt midt i mellem. Hvad der skiller vores søgeordsanalyse ud fra alle andres, er vores prioritering.
Vi fortæller dig, hvad du tjener flest penge på her og nu!
Dine kunder bruger ikke de samme ord som dig
En af de store udfordringer i forbindelse med at lave en søgeordsanalyse er, at dine kunder næppe bruger de samme søgeord som du gør. Sælger du fx amarturer til brusere kan dine kunder både finde på at skrive ”amartur”, ”brusebad tilbehør”, ”brusebadamartur” og mange flere sætninger. Det er ikke nok at komme op på søgeordet ”amartur” alene.
Især ikke fordi, at alle dine konkurrenter uden en professionel søgeordsanalyse går efter dette ord alene, og konkurrencen på søgeordet er så derefter. Men hvis dine konkurrenter glemmer de relaterede, de associerede, ord, åbner de samtidigt døren for at du kan overhale dem inden om og tage alle kunderne.
Long tail søgeord besværliggør søgninger
Hvordan vi søger på internettet ændrer sig i øjeblikket. De såkaldte ”long tail-søgninger” bliver mere og mere normale. Det er søgninger med 4 søgeord eller flere – for eksempel ”køb billigt amartur online”.
Disse søgninger er svære at medtage i en søgeordsanalyse, da der er meget få af dem. Til gengæld giver de en unik mulighed til de webshops, der tør satse på dem.
Der findes reelt set kun én måde at skaffe long tail søgninger til ens website. Dette er ved at have det bedste indhold og rigtigt meget af det. De færreste webshops har tid til at lave deciderede landingssider til alle long tails. Derfor serverer Google det resultat, der ligger bedst i svinget. Det kan f.eks. være den kategoritekst på 1.500 ord omhandlende et andet og relateret søgeord, der ligger på dit website.
OnlineSynlighed.dk rådgiver i forbindelse med vores søgeordsanalyse om, hvordan du i fremtiden får del i det stigende antal long tail søgninger. Ved at gå efter den store, grå masse af udefinerede søgeord slås du på et marked, der kun bliver større. Men et marked som dine konkurrenter ikke er i stand til at vinde.
En søgeordsanalyse er hele fundamentet for, at du kan tjene penge på dit website.
Lad professionelle tage sig af det fundamentet. Lad OnlineSynlighed.dk stå for at lave din søgeordsanalyse.
Vi finder de bedste søgeord, den laveste konkurrence og den største volumen!
DK-31929407