Ny hjemmeside

Da internettet stadig var i sin sprøde start, var det som virksomhed nok bare at have ”en hjemmeside”.

Men i dag er der så mange hjemmesider, der kræver vores opmærksom, at det ikke længere er nok bare at have en.

Ikke alene skal den være opsat korrekt, således at nutidens søgemaskiner i form af især Google og Bing kan finde rundt på siden og delegere søgemaskinebrugerne videre til ens side – resten af ens hjemmeside skal også være opsat således, at den besøgende finder, hvad denne leder efter.

Det sætter store krav til dig, der har en ydelse eller et produkt at sælge online og gerne vil bruge din hjemmeside til formålet.

Men det er ikke større krav, end at vi i OnlineSynlighed.dk kan hjælpe dig – vi har specialiseret os i øget synlighed på nettet, og her er hjemmesiden ligesom betonfundamentet på et hus: Det skal være på plads, før man begynder at bygge resten.

Vi hjælper med at bygge en ny hjemmeside i to scenarier for vores kunder over hele landet:

Enten fordi, at du som kunde slet ikke har en hjemmeside i forvejen. Her starter vi fra bunden af og bygger en god og fremtidssikret hjemmeside.

Eller fordi, du har en eksisterende hjemmeside, der er opbygget med gammel teknologi, der begrænser dine muligheder for at opnå et stort afkast af arbejdet med din hjemmeside.

I begge tilfælde kan vi i OnlineSynlighed.dk hjælpe med at komme videre – målet er at gøre internettet til en god forretning, redskabet er øget online synlighed og første skridt på vejen er ofte en ny hjemmeside.

Er du i tvivl om, hvorvidt en ny hjemmeside er svaret, om der overhovedet er kunder at hente online, eller om du kan arbejde videre med din nuværende side?

Vi vil gerne give en gratis og uforpligtende vurdering af mulighederne for din virksomhed. Det er faktisk sådan, vi foretrækker at starte – for vi opnår kun et godt resultat ved at tage udgangspunkt i dine behov og din situation:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked


Brug gerne et par linjer på at beskrive din virksomheds nuværende situation i formularen herover – det vil hjælpe os, når vi vurderer mulighederne i relation til en ny hjemmeside og øget synlighed.

Verdens mest populære system

WordpressHos OnlineSynlighed.dk er vi glade for CMS’et WordPress. CMS er en forkortelse for Content Management System. Du finder ikke en seriøs hjemmeside i dag, der ikke ligger i enten et gratis og tilgængeligt system som WordPress, Joomla, Drupal eller et system, der er blevet kodet fra bunden.

I OnlineSynlighed.dk er flere meget dygtige programmører tilknyttet, og vi kan derfor også finde rundt i andre systemer.

Skal vi hjælpe med at lave en ny hjemmeside vil vi derfor foreslå vores spidskompetence WordPress – men vi kan også hjælpe i det system, du er vant til at arbejde i.

WordPress ligger bag knap 25 % af samtlige hjemmesider i verden. Det gør systemet – der oprindeligt blev bygget som et blogsystem, men i dag kan bruges som ”framework” (skelet) til det meste – fordi det er nemt at gå til og der findes et enormt ”community” omkring det. Med mange millioner andre brugere er du aldrig alene med dit problem – og hvis ikke en gratis løsning kan findes, kan det blive løst af en ekspert for få penge.

OnlineSynlighed.dk, vores hjemmeside, hvor du læser denne tekst, er også bygget med WordPress som CMS-løsning.

En unik side – uden tilhørende høje pris

Med WordPress – og andre CMS’er som Joomla – er det muligt at skabe en unik side med dit eget design – uden, at det skal koste en formue.

WordPress fungerer ved hjælp af temaer. Temaer er en form for skabeloner, du kan installere, uden at dine menuer, dit indhold og lignende af den grund ændrer sig. Det gør din hjemmeside fleksibel og lader dig skifte udseende som du ønsker.

Disse temaer kan enten designes og kodes helt fra bunden – eller du kan tage udgangspunkt i et af de mange tusinde temaer, der er lagt tilgængelige enten gratis eller for et par hundrede danske kroner stykket.

Når vi arbejder med at lave din nye hjemmeside i OnlineSynlighed.dk, tager vi oftest udgangspunkt i et eksisterende tema, vi kan ændre i, således at det passer perfekt til din virksomhed.

Dette lader os bygge en hjemmeside op på ingen tid og til en pris, der er blot en brøkdel af den pris, det ville koste at bygge alt op fra bunden af. Den dybe tallerken er opfundet og vi har i OnlineSynlighed.dk ikke behov for at opfinde den en gang til.

Du får også altid en ny hjemmeside med et responsivt webdesign, når du får hjælp af OnlineSynlighed.dk. På den måde kan både besøgende fra computeren, mobilen og tabletcomputeren finde dig og dine ydelser.

Se en række af de sider, OnlineSynlighed.dk har været med til at bygge herunder:

boxdepotet roesfeld-it Kvist & Jensen Give Goodwind

God start på hjemmesiden med indhold og opsætning

God start på hjemmesiden

Vi vil helst ikke ”bare” bygge en ny hjemmeside i OnlineSynlighed.dk –en ny hjemmeside i sig selv hjælper ikke din forretning videre.

Det gør til gengæld indholdet på hjemmesiden, opsætningen af samme og strukturering af dit indhold, og hvordan brugeren navigerer rundt på siden.

Vi er i OnlineSynlighed.dk en stærk samling af mennesker med hver vores force. Vi kan derfor bistå ikke alene med at bygge din nye hjemmeside, men vi kan også hjælpe dig med at producere indholdet i form af tekst, video og billeder samt opsætte samme.

Af hensyn til din online synlighed – her tænker vi især på din søgemaskineoptimering – har vi også en række tanker i forhold til struktureringen af din hjemmeside, opbygningen af dine menuer, hvilke emner der bør beskrives med tekst og video og en række andre ting, vi gerne deler med dig.

Du vil være den sande ekspert på området – men ofte er vores kunders tid brugt bedre end at skrive alle teksterne til hjemmesiden selv. Her kan vi hjælpe til.

Vi kan også hjælpe med at producere video, hvis din service eller produkt egner sig hertil. Ikke alle besøgende på din hjemmeside foretrækker tekst – nogle fungerer bedre visuelt. En video af dit produkt eller service kan derfor hjælpe dig til at ramme en anden målgruppe og derved konvertere flere af dine besøgende til faktiske kunder i din forretning.

2 veje til online synlighed med din nye hjemmeside

 

2 veje til online synlighed med din nye hjemmeside

En ny hjemmeside i sig selv er ikke målet – men midlet til at nå målet i form af øget online synlighed.

Når først vi har fået din hjemmeside bygget, er det tid til at lade denne optimere mod øget online synlighed.

Grundlæggende har vi to muligheder for at få trafik ind på siden – og begge hører under OnlineSynlighed.dk’s kernekompetencer:

Den ene er den organiske trafik i søgemaskinerne og henvisningstrafik, hvor især den organiske trafik i søgemaskinerne er interessant at kigge for. Fælles for de to er, at du ikke ”som sådan betaler for din trafik”. De organiske resultater i Google, Bing og andre søgemaskinerne gives til de hjemmesider, der vurderes som værende de mest relevante resultater for den besøgende.

I Danmark bruger cirka 95 % af internetbrugerne Google som foretrukken søgemaskine, og det er derfor især Google, vi kigger på, når vi i OnlineSynlighed.dk optimerer din hjemmeside.

At få din side til at ligge øverst i Googles søgeresultater er et spørgsmål om at lave en så god ressource, at Google vurderer din side til at være den bedste. Googles algoritmer måler dette ud fra en række faktorer direkte på din side, ligesom en række eksterne faktorer – især indgående links til din hjemmeside – tages i betragtning.

Vi har skrevet en længere tekst om søgemaskineoptimering her, du med fordel kan læse, hvis du vil vide mere om den ”ikke-betalte”-trafik. Læs også mere specifikt om vores linkbuilding her som den mest væsentlige eksterne faktor.

Den anden mulighed er især PPC-annoncering. PPC står for Pay Per Click. Det er fortrinsvis med Googles annonceprogram Google AdWords og ved hjælp af Facebook-annoncering, du har mulighed for at købe kliks.

Fordelen ved PPC-annoncering er, at du har mulighed for at købe målrettet trafik her og nu og derved skabe omsætning. Du kan også præcist spore, hvorvidt der er tale om en god forretning, når du af OnlineSynlighed.dk har fået hjælp til at bygge din nye hjemmeside. Vi sørger nemlig for at opsætte sporing såvel med Google Analytics som med Google AdWords og Facebook Pixels, til hvis du planlægger at påbegynde PPC-annoncering.

Hvis du tjener penge på din PPC-annoncering, kan du blot skrue op for budgettet og på denne måde tjene flere penge.

Ulempen ved PPC-annoncering er, at det bliver et spørgsmål om margener, når en af dine konkurrenter går ind på samme marked som dig. Her byder I på samme søgeord og på samme målgruppe, og hvis I er tilpas kamplystne vil I nå et tidspunkt, hvor ingen af jer tjener penge – I bruger flere penge, end I tjener på jeres PPC-annoncering. Her er kun plads til den, der har den største pengetank og kan klare presset i længst tid.

Afhængigt af din branche kan både PPC-annoncering og de organiske søgeresultater være gode måder for dig at få nye kunder ind på først din nye hjemmeside og siden da din forretning.

Vi vil i OnlineSynlighed.dk gerne komme med en vurdering af, hvad der bedst kan svare sig i din forretning – udfyld gerne formularen længere oppe i indlægget. Så kigger vi på det inden for en dag.

Løbende tests, e-mailmarkedsføring og plan for udvidelse af hjemmesiden

Løbende tests, e-mail markedsføring og plan for udvidelse af hjemmesidenAt lave en ny hjemmeside og få succes med denne er ikke ligesom at sprinte 100 meter – du er ikke færdig efter et par minutter. Ej heller et par måneder.

Det er nærmere et maraton, hvor du bliver ved med at forbedre din side.

Det helt store arbejde i forbindelse med en ny hjemmeside ligger naturligvis i starten af processen. Hjemmesiden skal laves, indhold skal forberedes og skrives, markedsføringen skal opsættes for første gang og der skal i det hele taget laves en række processer.

Herefter går det kontinuerlige – og knap så krævende – arbejde i gang. Det er nemlig vigtigt ikke at gå i stå.

I stedet for bør vi – enten dig efter vi har hjulpet dig i gang med de rette værktøjer eller sammen – fortsætte med nedenstående for blot at nævne et par stykker:

  • Tests på din side, så vi finder ud af, hvad din kundebase reagerer på og kan sammensætte vores markedsføring efter dette
  • E-mail markedsføring, hvor vi samler e-mailadresser ind fra dine kunder og forsøger at løse deres problemer med din ydelse
  • Udvidelse af hjemmesiden, hvor guides og flere produkter gradvist kan lægges på
  • Facebook-annoncering, hvor verdens største sociale netværk bliver dit udstillingsvindue

Hvert punkt er ikke altid relevant – det afhænger, som så meget andet, når vi sammen skal lave en god forretning ud af øget online synlighed, af din branche og situation.

Hvorvidt ovenstående derfor vil være en god forretning eller spild af tid vil derfor også være elementer, vi gerne vil inddrage, når vi får lejlighed til at kigge på din side og virksomhed, efter du har udfyldt formularen længere oppe i indlægget.

Det praktiske: Så lang tid tager det og dét koster det

Når vi går i gang med at bygge din nye hjemmeside, er det vigtigt for os, du ikke sidder passivt og ser til, men i stedet er en aktiv del af processen. Vi starter derfor med at høre dig ad om behov og ønsker til siden.

Og i samme omgang lægger vi derved også en plan for, hvor lang tid det tager at bygge din hjemmeside. Oftest er det noget, vi vil kunne have færdigt i løbet af uger og ikke måneder.

Prisen er fast og den aftaler vi også til at starte med. Det er en garanti for begge parter. Et godt resultat opnås, når vi begge er enige om, hvad der skal opnås og hvad det præcis skal koste.

Det hele starter med, at du udfylder vores formular længere oppe, og vi kommer med en vurdering af, hvad vi har mulighed for at hjælpe med.

Vi ser frem til at høre fra dig – og til at starte et godt samarbejde op omkring en ny hjemmeside og øget online synlighed!

 

Kom i gang med det samme