Ny mobilvenlig hjemmeside til Hair Trends frisørsaloner

Hair Trends har frisørsaloner i både Hammel og Hinnerup, og består, foruden indehaveren Mette, af 10 frisører fordelt på de to saloner.

I lokalområdet omkring Hinnerup og Hammel er der stor konkurrence, når det kommer til frisørfaget. Bare i Hinnerup er der 13 frisører, der kæmper om kunderne – og dermed også om de gode placeringer i de lokale søgeresultater. Hair Trends oplevede den benhårde konkurrence på tætteste hold.

Efter at have haft en fornuftig placering begyndte de pludselig at dale ned i søgeresultaterne på deres primære søgeord ’frisør Hinnerup’, da nye konkurrenter dukkede op og konkurrencen om top-placeringerne blev intensiveret.

Mette Gade Jørgensen er indehaver af Hair Trends, og har før haft et samarbejde med OnlineSynlighed.dk. Vi har blandet andet lavet virksomhedens hjemmeside og hjulpet hende med online synlighed for hendes frisørsalon i Hammel.

”Jeg ser OnlineSynlighed.dk som en professionel samarbejdspartner. De er med hele vejen, og de har fået mig til at føle mig tryg som kunde – imens de leverede gode og mærkbare resultater”

Mette Gade Jørgensen, indehaver, Hair Trends frisørsaloner

Mette henvendte sig derfor til os, da hun opdagede konsekvensen af den hårde konkurrence på Google. Hun ville på Google Maps i toppen af de lokale organiske søgeresultater igen, så relevante brugere og potentielle kunder hurtigt kunne kontakte hendes salon, få rutevejledning dertil og besøge hjemmesiden for at bestille en frisørtid.

Vurdering og analyse

Det første vi gjorde efter Mettes henvendelse, var naturligvis at vurdere, hvad der lå til grund for den dalende placering i Googles organiske søgeresultater.

Ved at identificere Hair Trends svagheder, set med Googles øjne, og dernæst foretage en konkurrentanalyse kunne vi hurtigt skabe os et overblik over hvilke indsatser og tiltag, vi skulle fokusere på i vores arbejde.

Et af fokuspunkterne var Hair Trends primære søgeord, da formålet med indsatsen var, at det netop var på dette søgeord, at Hair Trends igen skulle være synlig.

Derudover fokuserede vi på, at Hair Trends skulle få flere relevante besøgende på deres hjemmeside.

”Jeg forstår vigtigheden i at ligge højt i Googles resultater, og vi mærker en klar forskel på antallet af henvendelser gennem hjemmesiden, når vi har en god placering. OnlineSynlighed.dk er et professionelt bureau, der er gode til det, de laver. Jeg havde derfor stor tillid til, at de ville imødekomme mit ønske om igen at få en placering i Google Maps”

Mette Gade Jørgensen, indehaver, Hair Trends frisørsaloner

On-site søgemaskineoptimering

Det næste vi greb fat i, var det redaktionelle indhold på virksomhedens hjemmeside. Vi optimerede teksterne hele vejen rundt på hjemmesiden. Vi sørgede for, at hjemmesiden havde en solid intern linkstruktur og udarbejdede en lokal SEO-optimering ved hjælp af strukturerede data.

Disse ændringer on-site var med til at vise søgemaskinerne, at Hair Trends frisørsaloner er relevant for netop de brugere, der søger efter en frisør i Hinnerup på Google.

Optimeringen på siden gav desuden en øget brugervenlighed for hjemmesidens besøgende, idet der i høj grad blev fokuseret på det gode indhold.

Lokal SEO – undersider og strukturerede data

Efter en grundig optimering af virksomhedens hjemmeside igangsatte vi indsatsen med lokal SEO. Her blev der udarbejdet landingssider til begge frisørsaloner, der skulle hjælpe med at fastholde den gode placering for salonen i Hammel og samtidig hjælpe salonen i Hinnerup med at blive mere synlig ved lokale søgninger.

Hos OnlineSynlighed.dk arbejder vi professionelt med strukturerede data, som også for Hair Trends viste sig at give rigtig god mening. En professionel optimering af hjemmesidens strukturerede data var medvirkende til at skabe online synlighed.

Google My Business

Google My Business er en vigtig del af lokal SEO. Her har virksomhederne muligheden for at informere brugerne om åbningstider, adresse og telefonnummer.

Det giver potentielle kunder en hurtig genvej til virksomhedens hjemmeside, en rutebeskrivelse til salonen samt muligheden for at kunne læse andre kunders anmeldelse af virksomheden.

Hair Trends havde i forvejen en Google My Business profil, men den viste ikke relevans for brugerne, hvilket er en af de faktorer, der især er med til at indeksere virksomheden i søgeresultaterne.

Vi gennemgik og optimerede begge frisørsaloners Google My Business profil med henblik på at opnå en topplacering på Google Maps.

Smartphone med googlemybusiness

Resultatet taler for sig selv

Arbejdet med både lokal og on-site SEO gav synlige resultater. Hair Trends indtog på kort tid førstepladsen på Google Maps og både førstepladsen og andenpladsen i Googles organiske søgeresultater.

Vi har også tidligere hjulpet Hair Trends til en god placering for deres salon i Hammel.

For frisørsalonen i Hammel er det primære søgeord ’Frisør Hammel’, og her har salonen opretholdt en god placering på første pladsen i Google Maps og på både første- anden- og tredjepladsen i Googles organiske søgeresultater.

Hair Trends overhalede alle deres konkurrenter, fordi der blev gjort en indsats på de helt rette parametre i netop deres situation. Vi tog udgangspunkt i virksomhedens primære søgeord, hjemmeside og online tilstedeværelse, og skræddersyede vores indsats til det konkrete formål: en topplacering på Google Maps og en placering øverst i Googles organiske søgeresultater.

Begge frisørsaloner er nu synlige for potentielle kunder, når de søger en frisør i lokalområdet. Hair Trends bliver set med det samme, og det er nemt for brugerene at ringe til salonen og bestille en tid eller få en rutevejledning til den – uanset om det er i Hinnerup eller i Hammel.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.