Rotary Danmark

Rotary er et af de ældste og mest veletablerede netværk i Danmark med fokus på blandt andet ledere i erhvervslivet, velgørenhed og ungdomsudveksling. Rotary er en international organisation med klubber over hele verden og et væld af klubber rundt om i Danmark.

Den danske organisations ledelse ønskede at styrke kendskabet og interessen for netværket, og derfor henvendte den sig til OnlineSynlighed.dk for at få hjælp med udgangspunkt i forskellige videoer, der var udarbejdet til lejligheden.

Ud over at øge kendskabet til organisationen og åbne kontakt til potentielle nye medlemmer til Rotary ønskede ledelsen også at nå ud til flere potentielle udvekslingsstuderende og værtsfamilier. Udveksling og internationalt samarbejde er nemlig et stort fokusområde for Rotary.

Ønsket om et styrket kendskab og flere potentielle medlemmer kunne indfries gennem en veltilrettelagt og planlagt kampagne på Facebook, hvor mange i målgruppen befinder sig digitalt. Det var også her, der blev sat ind i forhold til både potentielle udvekslingsstuderende og værtsfamilier.

Virksomheden OnlineSynlighed.dk gik professionelt og struktureret til opgaven og havde hurtigt et oplæg til, hvordan en kampagne på Facebook kunne skrues sammen. Ved siden af den velstrukturerede plan, var de også gode til at forklare os andre – som med al respekt ikke arbejder med denne type eksponering til daglig – hvordan det ville foregå i praksis, på en måde, så alle forstod intentionen og planen.

Bjørn Zebitz, formand for det ansvarlige udvalg i Rotary Danmark.

Den rigtige målretning og opsamling

En nøgle for at fange interessen hos dem, der kunne være interesserede i Rotary, var at identificere målgruppen. Facebooks annonceværktøj giver et væld af muligheder for at differentiere mellem forskellige målgrupper og ramme meget relevante personer.

Med grundig forberedelse lykkedes det at samle relevante målgrupper, som har givet mange gode leads til de fem forskellige distrikter, som klubberne i landet er delt geografisk op i, når det kommer til Rotary.

Leads, i form af kontaktinformation fra relevante interesserede, blev afhændet til Rotary, som selv stod for den videre proces.

Faktisk gik kampagnen for at skaffe flere potentielle udvekslingsstuderende og værtsfamilier så godt, at Rotarys afdeling for udveksling, Rotary Danmark Ungdomsudveksling, bad om at få denne kampagne forlænget.

Vi har fået en stor mængde interesserede nye medlemmer gennem det arbejde, som OnlineSynlighed.dk har udført. Selvom det at blive rotarianer (medlem af Rotary, red.) ikke er det samme som at melde sig til fitness, er vi sikre på, at der nok skal komme et pænt antal nye til vores netværk.

Bjørn Zebitz, formand for det ansvarlige udvalg i Rotary Danmark.

Strålende resultater og fremragende investering i kendskab

Som nævnt blev der skaffet en række leads til både potentielle udvekslingsstudenter, værtsfamilier samt mulige medlemmer af Rotary.

Ungdomsrekruttering indeholder både unge og værtsfamilier. Der var en klar overvægt af leads for potentielle udvekslingsstuderende, men Rotary fik kandidater til både udveksling og værtsfamilier.

Ved siden af de nye kontakter til potentielle værtsfamilier og til en masse unge mennesker, som meget vel kan ende med at komme ud og se verden på en hel unik måde, er der også en meget god brandingværdi i selve kampagnen. Den del, som omhandlede udveksling, nåede således ud til 108.000 relevante personer og blev vist næsten 400.000 gange.

Kampagnen med leads til interesserede nye medlemmer var todelt. Der var trafik til en dedikeret landingsside med kontaktformularer (og kontaktinformation til den relevante ansvarshavende for ens område), som man udfylder, hvis man er interesseret i at høre mere om Rotarys netværk. Der var desuden en retargeting kampagne for at følge op på besøgende med lead ads.

Også her var der god branding at hente, da mere end 72.000 danskere i målgruppen blev eksponeret, og videoerne blev vist næsten 200.000 gange. Det bidrager væsentligt til at fremme forståelsen for og kendskabet til Rotary og det moderne netværk og den organisation Rotary er.

Kampagnen øgede antallet af ’Synes godt om’ for Rotarys Facebook-side med næsten 300, hvilket svarer til cirka 10 procent. Men hvad der er næsten mere imponerende, er antallet af interesserede: Kampagnen gav i alt 183 leads til interesserede nye medlemmer, hvilket er over forventning, og det er økonomisk også et fremragende resultat med tanke på den værdi, et medlem af Rotary skaber for sit nærområde, velgørenhed og Rotary selv.

Hvert medlem bidrager økonomisk til det store humanitære arbejde, Rotary yder, ved siden af sin primære aktivitet som erhvervsnetværk.

Konverteringsgraden behøver således ikke være særlig høj, før den humanitære del opnår mere, end kampagnen har kostet. Ved siden af det, kan Rotary naturligvis glæde sig over flere nye ansigter i klubberne rundt om i landet.

Skal vi hjælpe dig til at få succes med leads gennem Facebook-annoncering? Brug kontaktformularen herunder!

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.