Facebook ikoner

Hos OnlineSynlighed.dk arbejder vi dagligt med at udvikle strategier til sociale medier for en lang række virksomheder. Når man som virksomhed henvender sig til os med et ønske om at blive mere synlige på sociale medier, vil vi i langt de fleste tilfælde anbefale en indsats som indebærer annoncering.

Sociale medier er et effektivt markedsføringsværktøj, der giver muligheden for at nå ud til relevante brugere og potentielle kunder for et forholdsvis lille beløb set i forhold til andre markedsføringsindsatser.

Inden vi påbegynder en sådan indsats, laver vi naturligvis en dybdegående målgruppeanalyse. Det gør vi både for at sikre os, at vi rammer de helt rigtige brugere, men også så vi kan tilpasse kommunikationen til virksomhedens konkrete målgruppe.

Facebookannoncering er brugbart for alle virksomheder uanset om der opereres på B2B-markedet eller B2C-markedet, det handler om at skabe værdi for brugerne ved at skabe relevant indhold, der er direkte henvendt til dem.

Et forskningsprojekt med svære målgrupper

Selvom vi er eksperter inden for sociale medier, så kan nogle opgaver udfordre os. I denne situation skulle vi eksekvere Facebookannoncering til et forskningsprojekt, hvor temaet var et sensitivt og taburamt emne, mens målgruppen umiddelbart var svær at ramme direkte.

Hos OnlineSynlighed.dk elsker vi udfordringer, og der er ingen tvivl om, at vi kom godt i mål med denne opgave, som resulterede i mange henvendelser til vores kunde og et rigtig fint resultat på trods af emnet.

For under 1400 kr. blev annoncen set af over 40.000 brugere, mens over 2000 brugere klikkede sig videre gennem annoncen. Dette resulterede i en klikpris på under 1 krone, hvilket er et rigtig godt resultat for en kampagne.