Optimering ad flere veje

”Online markedsføring” og ”online synlighed” bruges som paraplybegreber for en masse individuelle discipliner.

Vi taler bl.a. om søgemaskineoptimering, PPC-annoncering, de sociale medier, konverteringsoptimering, nyhedsbreve, retargeting og meget mere.

Men hvor de hver og især fungerer godt, stiger værdien drastisk, når du lægger dem alle sammen i én bunke. Bruger du penge på PPC-annoncering kan du halvere dit budget og tjene de samme penge, hvis du med konverteringsoptimering gør din hjemmeside nemmere at bruge for dine besøgende, så flere af dem kan blive til betalende kunder.

Vi har kompetencer inde for en bred pallette af disciplinerne inden for online markedsføring i OnlineSynlighed.dk – både i form af indehaver John Nielsen og i form af et stærkt netværk inden for branchen.

Det kommer dig til gode, når vi indleder et samarbejde om online synlighed. Vi tager nemlig ikke bare én gren – men alle de, der kan være med til at skabe øget vækst i din virksomhed online!

Vi får brugerne ind – nu og senere

For at få dine potentielle kunder – brugerne – ind på din side benytter vi i OnlineSynlighed.dk os af især to kanaler.

Den ene er søgemaskineoptimering. Dette har til formål at gøre det nemt for søgemaskinerne at læse din side og i øvrigt vise dem, hvorfor lige netop din side og derved din virksomhed er det mest relevante resultat for en given søgning. Vi skal sørge for, at din side kommer op på side 1, når der bliver søgt efter din ydelse.

Den anden er Google AdWords-annoncering. Her betaler du en pris per klik for at få en potentiel kunde ind, der har søgt på netop din ydelse. Med Google AdWords-annoncering har du mulighed for at få kunder ”ind i butikken” her og nu ved at betale. Prisen for et klik afhænger af, hvor populært et søgeord, der er tale om. Hvis du ønsker at ligge i toppen for ”hårvoks” koster det mere, end ”frisør hammel” – simpelthen fordi der er mere konkurrence inden for hårvoks end der er frisører i Hammel.

Og vi gør din side nem at bruge – så du tjener penge

Når vi har lagt en plan for hvordan du får flere besøgende ind på din side og er begyndt at eksekvere denne, vil vi også gerne hjælpe med konverteringsoptimering.

Her tager vi et kig på din side – og får andre til at gøre det samme i form af brugertests – og finder ud af, hvor dine potentielle kunder står af henne. Vi finder ud af, hvor din side er svær at bruge henne. Når vi fjerner disse barrierer, gør vi det nemmere for dine kunder faktisk at blive betalende kunder i din forretning.

Sociale medier, nyhedsbreve og meget andet

Udover de store discipliner søgemaskineoptimering, PPC-annoncering og konverteringsoptimering kan din virksomhed også tjene penge ved hjælp af de sociale medier i form af især Facebook, nyhedsbreve, retargeting på tværs af internettet og meget andet.

Online synlighed er ikke et spørgsmål om én kanal og at sætte noget op én gang. Det er alt andet end blot at sætte en bannerannonce op i de store danske aviser.

Online markedsføring handler om at finde de kanaler, der for din virksomhed giver mening og løbende optimere på disse.

Det kan vi hjælpe dig med i OnlineSynlighed.dk.

Start med at ringe 70 13 63 23 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk – og så kan vi fortælle, hvordan vi kan skabe vækst i din virksomhed.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage