Webshop: Klar til Black Friday-annoncering?

Webshop: Klar til Black Friday-annoncering?

Webshop: Klar til Black Friday-annoncering?Black Friday falder i 2015 den 27. november.

Selvom der er tale om en dansk tradition har de danske butikker og forbrugere i stigende grad taget festdagen til sig de senere år. Således havde alle de store elektronikkæder allerede tilbud i anledning af den sorte fredag sidste år – og det bliver næppe mindre herfra.

Vi ser i OnlineSynlighed.dk tre oplagte muligheder for at aktivere såvel nye som eksisterende kunder på Black Friday – og vi kommer med dem alle tre til fri afbenyttelse her!

Instagram

Instragram marketingFacebook åbnede for få dage siden for muligheden for Instagram-annoncering direkte i Power Editor. Det er et spørgsmål om få dage før end den er åbnet for alle danske annoncører.

Som annoncør kan du især bruge Instagram, hvis du sidder med ”billedvenlige” produkter som fx tøj. Du kan segmentere efter Instagram-brugere, der har vist interesse for så specifikke genstande som handsker eller tørklæder – og vise skræddersyede annoncer på den dag på året, hvor din konverteringsgrad sikkert er bedst.

Hav annoncerne klar og aktiver dem natten til den 27. November – hav personalet klar til at pakke pakker!

Facebook remarketing for eksisterende kunder

Facebook remarketingBlack Friday er en oplagt mulighed for at aktivere dine eksisterende kunder.

Det kan du gøre på to måder. Den ene er ved hjælp af Facebook-remarketing.

Du tager en liste over alle dine tidligere kunders e-mails – hvis du har rigtigt mange, eventuelt segmenteret i produktkategorier – og eksporterer som .csv.

Du uploader listen til Facebook, der matcher e-mailadresserne med eksisterende profiler. Du rammer nemt + 50 % af alle mails, hvis du sælger til private.

Overvej i denne forbindelse muligheden for at bruge Facebooks nye ”karrusel-format”. Her har du mulighed for at vise flere annoncer på ens plads, da brugeren kan scrolle mellem dine billeder i form af en karrusel. Det egner sig særligt godt til webshops, hvor du kan sætte billeder af dine bedste tilbud ind direkte i dine annoncer.

Nu kan du rette annoncer til Facebooks sædvanligt lave visningspris til netop disse personer med dine specielle Black Friday-tilbud. Du betaler blot mellem 30 og 50 ører per visning på Facebook lige nu – målretter du skarpe tilbud mod folk, der allerede en gang har haft en god oplevelse med dig og din butik, er fundamentet for dine annoncer godt!

E-mail til nyhedsbrevsmodtagere (men pas på med SMS)

Mail marketingLigesom du kan målrette på Facebook, kan du sende en helt og aldeles gratis e-mail til alle dine tidligere kunder (der har accepteret at høre fra dig).

Black Friday er en god anledning at skrive i. Dine kunder ved, der kommer gode tilbud og de er klar til at handle på dem – og de fleste mennesker vil foretrække at handle hos en butik de kender til fremfor en ny af slagsen.

Hvis du vil have en kanal mere, så er SMS også en mulighed – men sørg for, at tilladelserne er i orden. Ellers kan det ende med at koste dig 800.000 kroner i ikke-fradragsberettiget bøde!

Vil du også gerne være klar til Black Friday? Så kontakt os hos OnlineSynlighed.dk via nedenstående formular.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen