Disse faktorer bør du fokusere på i din SEO strategi for at opnå øget trafik

SEO - trafik

Vil du gerne have mere trafik og flere besøgende? Lav organisk trafik er en udfordring, som rigtig mange virksomheder står overfor, og selvom de forsøger at øge deres synlighed i søgemaskinerne og tiltrække flere potentielle kunder, er det ikke altid, at det lykkes.

Årsagen til dette kan være, at virksomheden ikke ved, hvad der skal til for at opnå mere trafik og derfor famler lidt i blinde. I mange tilfælde kan det derfor også være en god idé at samarbejde med et erfarent SEO-bureau, som kan hjælpe dig med at identificere de udfordringer du oplever, og optimere på faktorer, der kan hjælpe dig med at opnå øget synlighed og trafik.

Skal vi hjælpe dig med at gennemgå din SEO-strategi, er du velkommen til at kontakte os på 70 13 63 23 eller mail@onlinesynlighed.dk.

I denne artikel kan du finde gode råd til centrale områder du bør fokusere på i din SEO strategi for at opnå bedre resultater i form af øget trafik og flere besøgende.

Hold øje med og få styr på din tekniske SEO

Hvis du vil sikre et godt udgangspunkt, er det vigtigt, at din tekniske SEO er i orden. En velfungerende og hurtigt indlæsende hjemmeside er afgørende for brugeroplevelsen og dermed også for din placering i søgeresultaterne.

Det er derfor en god idé at holde øje med dit websites health score for at få et indblik i, hvordan din hjemmeside performer rent teknisk. Dette gælder både for at få et her og nu billede af de tekniske udfordringer på dit website og for at kunne holde øje med om nye udfordringer skulle opstå.

Nogle af de tekniske problemer du bør holde øje med, er langsom indlæsningshastighed, mobilvenlighed, broken links, 404-fejl, redirects og fejl i struktureret data. Her kan du blandt andet bruge værktøjer som Search Console, Pagespeed Insights og Lighthouse til at måle din hjemmesides performance.

Hos OnlineSynlighed.dk bruger vi betalte værktøjer, der kan hjælpe med at identificere din hjemmesides health score og tekniske udfordringer, som vi efterfølgende kan hjælpe dig med at udbedre.

website health score

Hold øje med dit indhold og lav optimeringer

Kvalitetsindhold er fundamentet i enhver succesfuld SEO strategi. Hvis du oplever, at du ikke får noget trafik til dit website, kan det derfor også være en god idé at kigge på dit indhold. I Google Search Console og Google Analytics kan du se de sider på dit website, som skaber mest trafik, og overvåge eventuelle ændringer i trafikken.

Hvis du opdager, at noget af dit vigtigste indhold ikke skaber trafik, er det en god idé at undersøge, hvilke søgeord du bruger i dit indhold, hvor høj søgevolumen er på søgeordene, og hvordan dit indhold ligger placeret i søgeresultaterne. Derefter kan du gå i gang med at optimere på dit indhold. Målet bør være at få indholdet til at rangere i top 10 i Googles søgeresultater. Det er nemlig i disse første 10 resultater, at du særligt vil kunne se, at din side får flere besøgende.

Når du skal forbedre dit indhold, er det en god idé først og fremmest at kigge på, om du har valgt de rigtige søgeord. Du kan eventuelt kigge på, hvilke søgeresultater der rangerer højest og lade dig inspirere af disse i forhold til søgeord, indholdets længde, kompleksitet og meget mere. Herefter kan du foretage de nødvendige justeringer på dit eget indhold, så det bliver mere relevant i forhold til søgeresultaterne.

Find frem til nye søgeord og skab nyt indhold

Finde nye soegeord

For at generere mere trafik og flere besøgende til dit website er det også en god idé at skabe nyt indhold. Her bør du gå i gang med at undersøge, hvilke søgeord der kan være relevante for din virksomhed at blive fundet på, og som du kan lave nyt indhold til.

Det er vigtigt, at det ikke er søgeord/søgetermer, som du allerede har indhold til, og hvor det indhold du har er perfekt tilpasset det pågældende søgeterm, som brugerne søger efter. I stedet handler det om at finde nye muligheder inden for søgeord, som du kan skabe godt og relevant indhold til.

En måde du kan gøre dette på, er ved at lave en konkurrentanalyse, og se på hvilke søgeord og sider dine konkurrenter rangerer godt på. Dette kan hjælpe dig med at opdage nye muligheder i forhold til søgeord og indhold, som du kan lade dig inspirere af til at skabe nyt indhold, som kan rangere godt og tiltrække mere trafik.

At lave nyt indhold er naturligvis mere omfattende end at optimere på eksisterende indhold, og tager også længere tid om at rangere. Til gengæld kan det være med til at styrke din hjemmesides SEO betydeligt og give dig flere muligheder for at få flere besøgende.

Styrk dit indhold med links

For at få dit nye og eksisterende indhold til at rangere godt, er det vigtigt at lave interne links, som kan være med til at styrke og integrere indholdet på dit website. Derudover er det vigtigt at huske SEO-title, meta description og en god url-struktur, da det kan hjælpe Google med at forstå og indeksere dit indhold hurtigere.

Du kan også styrke dit indhold og få det til at rangere bedre i søgeresultaterne ved hjælp af ekstern linkbuilding. En stærk linkprofil med indgående links fra relevante kilder kan spille en afgørende rolle i forhold til at opnå en højere placering i søgeresultaterne. Hos OnlineSynlighed.dk kan vi hjælpe dig med at lægge en god linkbuilding-strategi og desuden hjælpe dig med selve eksekveringen af linkbuildingen på vores relevante medier.

Lad os hjælpe dig med at få flere besøgende

Tiltraekke trafik

Ved at fokusere på ovenstående faktorer i din SEO strategi er din virksomhed allerede godt på vej i forhold til at opnå øget organisk trafik og få flere besøgende gennem Googles søgeresultater. Har du brug for hjælp til at få udarbejdet en konkret og gennemført SEO-strategi, er du mere end velkommen til at kontakte os.

Vi kan desuden hjælpe dig med at udarbejde en online strategi, som ikke blot har fokus på at genere trafik gennem SEO, men som også tager andre medier i betragtning. Der kan nemlig være flere kanaler, som er relevante for dig at bruge til at opnå øget trafik og tiltrække besøgende igennem. Det kan blandt andet være Google Ads eller sociale medier.

Ring til os på 70 13 63 23 eller send en mail til mail@onlinesynlighed.dk, hvis vi skal hjælpe dig med at udarbejde en SEO-strategi eller online marketing strategi for din virksomhed. Har du spørgsmål eller ønsker at vide mere, er du også mere end velkommen til at kontakte os.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen