5 gode grunde til at outsource social media

Din tilstedeværelse på de sociale medier har stor betydning for din virksomhed. Men i en travl virksomhed, hvor der hele tiden skal gøres noget, kan det måske være svært at få tid til at holde styr på dine sociale medier.

Det kan også være, at du simpelthen ikke gider bruge tiden, eller ikke kan overskue de mange forskellige kanaler?

Uanset årsagen, så kan det at outsource dine sociale medier til andre være en løsning for dig.

Beslutningen om at outsource håndteringen af dine sociale kanaler til et bureau, kan måske virke besværlig, men i realiteten er der ganske mange fordele ved det. Og dem får du her i artiklen.

Artiklen indeholder:

  1. Få styr på opdateringer og ændringer
  2. Få øget engagement
  3. Hjælp dine kunder
  4. Du slipper for at stirre dig blind på indholdet
  5. Du får tid til alt det andet
  6. Skal vi hjælpe?

Få styr på ændringer og opdateringer

Måske virker det ikke som det vigtigste for din virksomhed at hyre et bureau til at styre jeres sociale kanaler. Men det kan vi forhåbentlig overbevise dig om, at det er.

Fordelen ved at hyre en ekstern part til at holde styr på de mange kanaler er, at du kan regne med, at alt bliver opdateret og ændret, når det er nødvendigt. De sociale medier har det med at ændre sig jævnligt, og det er et fuldtidsjob i sig selv blot at holde styr på, hvad der fungerer hvordan og hvorledes på de mange platforme. En ekstern professionel social manager kender til alle medierne, samtidig med, at denne er opdateret på de nye ændringer. Det betyder, at dit indhold og den strategi der bruges, hele tiden følger, hvad der trender og er populært lige inden for din branche. Det giver dig ro i sindet, når du ikke selv skal have overblik over det, men blot kan lade en professionel om arbejdet.

Hvis du ovenikøbet slet ikke har styr på, hvordan de forskellige medier fungerer, eller hvad der virker for din målgruppe, er tiden og budgettet givet godt ud.

Få øget engagement

Er din virksomhed en af dem, der poster et opslag en gang om ugen, for herefter at glemme det i nogle måneder? Eller synes du blot, det er uoverskueligt at huske at lave opslag hele tiden?

At være på de sociale medier kræver tid og overskud. Og ikke nok med det, kræver det også, at du poster kontinuerligt, så du på den måde kan øge dit engagement. Med en klar strategi, og en ekstern part til at udføre strategien, vil du blive sikret et godt flow af gode og engagerende opslag på dine sociale medier. Udover at du engang imellem måske skal bidrage med et par ord eller billeder, så står social media manageren for resten. Nemt!

Når du poster kontinuerligt, opnår du større brandkendskab og potentielt flere besøgende. Det er da en klar fordel der vil noget.

Hjælp dine kunder

Hvis din virksomhed ikke prioriterer sociale medier, eller ikke har tiden til det, vil du gå glip af en hel del potentiale. Det gælder også, når vi taler om at hjælpe kunderne. Du kan være stensikker på, at dine kunder vil finde frem til dine sociale medier, hvis de har spørgsmål til dine produkter. Hvis du ikke svarer dem, eller reagerer på en eventuel dårlig kommentar/anmeldelse, ser det sort ud for dig. Dine kunder vil have svar på de medier, de befinder sig på med det samme, og derfor giver det god mening at hyre en ekstern partner til at tage sig af de sociale medier.

En professionel hos et bureau kan besvare kundens spørgsmål og reagere på evt. anmeldelser, så du slipper for at stå i dårligt lys pga. manglende svar. Når der bliver svaret hurtigt tilbage, øger du din troværdighed, og kunden behøver ikke gå andre steder hen.

Det kan desuden være til stor gavn for dig, at en anden, og mere professionel, besvarer dine kunders anmeldelser, da de ikke er lige så passionerede og investerede i din virksomhed, som du selv er. Det betyder, at svarene til dine kunder er langt mere fornuftige, end hvis du selv skulle skrive en besked tilbage, når du er sur, fordi kunden har lagt en dårlig anmeldelse.

Du slipper for at stirre dig blind på indholdet

Når du har siddet i lang nok tid og stirret ind i skærmen for at finde på det perfekte opslag med både tekst og billede der appellerer til din målgruppe, så kan du hurtigt stirre dig blind. Du lægger måske slet ikke mærke til, at teksten eller billedet ikke er spot on, fordi du har kigget så meget på det.

Ved at outsource din indsats, får du en professionel til at se på indholdet med andre og mere professionelle øjne. Det giver samtidig mulighed for at få en knivskarp tekst og et visuelt fangende billede, fordi den professionelle ved, hvad der virker for din målgruppe på de forskellige kanaler.

Du får tid til alt det andet

Som virksomhedsejer har du formentlig mange andre ting at tænke på, end om du har fået et par kommentarer og likes på dine sociale medier. Uanset om din vigtigste opgave er at netværke for at få flere kunder, eller at stå i butikken og sælge dine varer, så kan du trygt stole på, at du får tiden til det, hvis du hyrer en professionel. Så slipper du også for at bruge dyrebar tid på noget, du alligevel ikke gider. Du får altså tid til alt det, du synes er vigtigst.

I det lange løb kan det faktisk gå hen og blive dyrt, hvis du selv skal sætte dig ind i de mange forskellige kanaler. Så det er faktisk billigere for dig at hyre en professionel til arbejdet.

Skal vi give hjælpe?

Vigtigheden af de sociale medier øges fortsat, og med den rette indsats kan du nå langt. Men som virksomhedsejer kan det være svært, måske endda uoverskueligt, selv at skulle styre de mange kanaler, lægge en strategi og finde på nye opslag hele tiden.

Her kan beslutningen om at outsource arbejdet til et bureau være en løsning for dig. Hos OnlineSynlighed.dk har vi flere specialister inden for sociale medier, og derfor vil dine kanaler altid være i trygge hænder hos os. Når der er styr på dine sociale medier, så er du også garanteret et større engagement fra dine følgere, samt større brandkendskab og flere besøgende.

Går du med planer om at outsource håndteringen af dine sociale kanaler, kan du altid kontakte os på telefon 70 13 63 23. Vi har stor erfaring med at styre virksomheders sociale medier, og kan derfor med nemhed også styre dine.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen