Hvad er dit mål med de sociale medier?
Når vi har fundet frem til, hvem din målgruppe er, og hvilke sociale medier din virksomhed skal være synlig på, er næste step at finde frem til, hvad din virksomheds mål med mediet eller medierne er. Er der tale om flere medier, vil vi lægge en sociale medie strategi for hvert medie.
Mange virksomheder bliver fristet til at dele de samme opslag og det samme indhold på tværs af de forskellige medier. I nogle tilfælde kan det være en god idé, men gør du dette konsekvent, hvorfor skulle brugerne så følge dig på mere end ét medie?
De sociale medier handler om at skabe værdi for brugerne, så de føler, at de får noget ud af at følge dig. Når vi skal hjælpe dig med at lægge din SoMe strategi, vil vi derfor også spørge ind til, hvad du vil opnå med din(e) profil(er).
Der kan være flere forskellige formål ved at dele opslag på de sociale medier:
- Give kundeservice/ kundepleje
- Dele blogindlæg
- Underholde
- Dele viden
- Skabe debat
- Vise personerne bag virksomheden
- Vise virksomhedens aktiviteter
Alle disse formål kan bidrage til forskellige målsætninger. Målsætningerne er dem du kan måle på, og det er på baggrund af disse, at du kan måle og vurdere, om du skaber værdi for både virksomheden og for brugerne.
Eksempler på mål kan være, at du for hver opdatering vil opnå et bestemt antal reaktioner, kommentarer eller delinger. Det kan også være et mål om at få gode anmeldelser, flere følgere, eller at få brugerne til at deltage i en debat. Har du et komplekst produkt eller ordreproces, kan dit mål også være at hjælpe brugerne videre.
I din sociale medie strategi hjælper vi dig med at definere, hvad formålet med dine opslag på de sociale medier bør være, og hvad det endelige mål er, så du har en klar SoMe strategi for din tilstedeværelse på de sociale medier.
DK-31929407