Content marketing
Begrebet content marketing dækker over:
”Et strategisk markedsføringstiltag, der er fokuseret på at kreere og distribuere værdiskabende, relevant og konstant indhold, der vil tiltrække og fastholde en på forhånd defineret målgruppe – og ultimativt vil content marketing medføre en profitabel kundehandling.”
Sådan definerer Content Marketing Institute den flittigt brugte term.
Content marketing handler altså om at skabe indhold, som kan fungere som markedsføringskanal. Det vil sige, at godt og velskrevet indhold skal skubbe betalte annoncer og reklamebannere til side. Det handler om, at dit indhold skal vække følelser eller skabe en anden form for relation til dine potentielle kunder. Formår man det, så vil det sælge!
Indhold med værdi
Indholdsbaseret markedsføring, er helt lavpraktisk en disciplin der skal medtage, den værdi din virksomhed skaber, samt de værdier din virksomhed har. Dette indhold skal efterfølgende udgives i form af f.eks. blogindlæg, billeder, video eller landingssider på dit website eller webshop. Fælles for alle disse forskellige formater er dog, at der skal være en gennemgående rød tråd i fortællingen om dit brand eller dine produkter.
Når man arbejder med content marketing skal der altid være fokus på det, der skaber værdi. Det kan være i form af inspiration, at underholde, vidensdeling, problemløsning eller noget andet værdiskabende.
Netop det med at afhjælpe de problemer en given kunde måtte have, er yderst effektivt i forhold til at skabe en stærk relation mellem kunde og virksomhed. Kunden vil oftest huske din virksomhed, se på dit brand med positive øjne. Netop dette kan være forskellen på, om kunden vælger din virksomhed frem for konkurrenten.
Hvad kan content marketing gøre for min virksomhed?
Markedsføring der er baseret på indhold er yderst effektiv for dig, der ønsker lange – og gode kunderelationer. Det er desuden en god måde at skabe dedikation og øget salg på. Content marketing handler dog ikke om, at have fokus på salg som det første. Det handler derimod om, at skabe et behov samt understøtte dette behov hos den potentielle kunde.
Med andre ord kan man sige, at content marketing ikke handler om at få indholdet til at tage udgangspunkt i dit produkt, men at omhandle produktet.
Content marketing gør dig til en rådgiver frem for en sælger, og dette øger købshensigten og letter beslutningsprocessen for kunderne.
Content marketing skal være relevant
Når du som virksomhed skal skabe indhold, som vil markedsføre sig selv, så er det essentielt at indholdet er relevant.
Det vil sige, at du er nødt til at kende din målgruppe.
- Hvem er din målgruppe?
- Hvilke udfordringer eller problemer kan du løse for dem?
- Hvilket medier benytter de?
Ved at besvare dette, finder du svaret på hvordan du får flere til at besøge og interagere med din side.
Vores journalister står til din rådighed
Hos OnlineSynlighed.dk er der hjælp at hente, også når det gælder det at skrive og producere godt indhold.
Vores journalistuddannende står nemlig klar til at hjælpe din virksomhed, og det er uanset om det er relevante tekster, blogindlæg eller noget tredje.
Udfyld formularen herunder eller ring til os på 70 13 63 23 og hør mere om hvordan vi kan hjælpe dig.
Udfyld formularen…
…så tager vi en hurtig og uforpligtende snak om, hvordan din online synlighed kan øges
Du kan også ringe
DK-31929407