Google AdWords Annoncering

Google AdWords er i praksis den største kundekanal for mange store danske virksomheder.

Google som søgemaskine har fat i cirka 95 % af det danske marked, og danskere i stort antal starter deres købsproces – både for en service og et produkt – ved at søge efter potentielle udbydere.

At opsætte Google AdWords er for dig i din virksomhed ret nemt – men at optimere din konto, så du får flere kliks til færre penge, er straks sværere. Og det er først her, den gode forretning med Google AdWords bliver skabt.

Du bør ikke regne med hjælp fra Googles side, når du skal skabe en positiv ROI (Return of Investment). Googles formål er at tjene så mange penge på dig som muligt – og det gør Google ved at servere dig flere potentielle søgeord og skrue dine klikpriser op, uanset om det skaber flere konverteringer til færre penge for dig.

Vi tilbyder i OnlineSynlighed.dk at være din professionelle sparringspartner inden for Google AdWords. Formålet er simpelt: Dit afkast af Google AdWords kan altid blive bedre. Og det bedre resultat kan vi skabe.

Enten kan vi hjælpe med at skaffe dig flere konverteringer ud fra det budget, du har lige nu – eller sikre dig det samme antal konverteringer for færre penge.

Det hele starter med en uforpligtende kontakt, hvor vi tager en hurtig (og naturligvis gratis) snak om, hvilken situation du og din virksomhed står i, og hvad status er lige nu.

Vi vil rigtig gerne hjælpe – og vi har arbejdet med Google AdWords-annoncering og -rådgivning i mange år, benytter det til daglig i egen forretning og kan hjælpe dig med at få mere ud af dine penge.

Udfyld formularen herunder. Så tager vi kontakt og tager en hurtig snak:

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Eksisterende kampagne eller fra bunden af – Vi hjælper med begge

Du kan i din virksomhed stå i en af to situationer:

Enten har du ikke været i gang med Google AdWords annoncering før nu, men du vil gerne have en god start og undgå at gøre som så mange andre virksomheder, når de starter med PPC (Price Per Click)-annoncering: At brænde dine penge af.

Eller du har i forvejen en konto, du enten selv har sat op, eller du har fået professionel hjælp til. Du er dog ikke tilfreds og tror på, at du kan få flere konverteringer for de samme penge.

I begge tilfælde kan vi hjælpe dig i OnlineSynlighed.dk.

Hvis du ikke har været i gang, sørger vi for, at du får en god start, at den løbende optimering igangsættes fra dag et af, og at Google AdWords med det samme bliver en positiv forretning for dig.

Er du allerede i gang, går vi med det samme ind og ser, hvor i din AdWords-konto vi kan skabe mere værdi. Og det kan vi næsten altid. Bliver du den første virksomhed, hvor vi ikke kan hjælpe dig med at få mere ud af dine penge, siger vi tak for denne gang fra starten af.

Det hele starter med, at du udfylder vores kontaktformular her på siden – og så tager vi en snak og et hurtigt kig på kontoen med henblik på hurtigt at definere, hvad der kan gøres bedre i din kampagne. Eller, sagt på en anden måde, hvordan du får flere penge på bunden i din virksomhed.

LØBENDE OPTIMERING SKABER BUNDLINJE

Løbende optimering skaber bundlinje

At opsætte en Google AdWords-konto er en ting. Det tager nogle timer til at starte med – men begå ikke den samme fejl som så mange andre danske virksomheder og tro, at dit arbejde er færdigt her.

En effektiv og velkonverterende Google AdWords-kampagne sættes ikke op fra den ene dag til den anden: Den skabes med kontinuerlig optimering.

Under vores AdWords-rådgivning sørger vi for sammen at:

  • Finde ud af hvilke søgeord, der konverterer på din side – og hvilke, der IKKE gør. Og så fjerner vi de sidste og sparer dig penge.
  • Finde ud af hvilke titler og beskrivelser, der får dine potentielle kunder til at klikke på lige netop dine annoncer.
  • Finde ud af hvordan vi på din hjemmeside øger chancen for, at brugeren udfører den ønskede handling – mere om dette længere nede i afsnittet om ”Quality Score” og CRO (Conversion Rate Optimization, eller konverteringsoptimering på dansk).

Alt dette tager tid. Ofte vil der være tale om flere måneder. Men for hver måned der går kan vi skære flere søgeord fra der ikke konverterer, og vi kan ændre dine annoncer til at appellere bedre til din målgruppe.

For hver måned bruger du altså færre penge på Google AdWords, men får stadig flere klienter ud af dine anstrengelser.

At opsætte din konto første gang tager en række timer – men den løbende optimering tager ikke mange timer hver eneste måned. Din udgift til os i OnlineSynlighed.dk vil derfor også være næsten fast og en, du kan budgettere med måned for måned; samtidigt med, at flere og flere kunder melder sig i din forretning.

Nye muligheder i Google giver dig endnu flere kliks

Vel over 95 % af Googles indtjening kommer fra deres AdWords-annoncer.

Derfor dedikerer den amerikanske virksomhed også mange ressourcer til at skabe flere kliks på annoncerne i søgeresultaterne. Det er en svær balance, da for meget fokus på annoncer kan mindske brugbarheden af søgemaskinen og derved være til skade for Google på sigt. Hvis ingen bruger søgemaskinen, er der heller ingen klienter at hente på det.

Google PLAIkke desto mindre er Google i 2014 alene kommet med to nye muligheder til dig som annoncør, der gør dine annoncer endnu mere brugbare:

  • Opret eller søg direkte i annoncen: Tilbyder du dine brugere en gratis prøvekonto, kan denne oprettes direkte i søgeresultaterne. Har du en postnummersøgefunktion på din side med dertilhørende landingssider, kan brugerne skrive deres postnummer ligeledes direkte i søgeresultatet og på denne måde ramme en for dem mere relevant landingsside.
  • I højre side af Googles søgemaskine har du mulighed for, hvis du sælger produkter og ikke tjenester, at få ”Product Listing Ads” – også kaldet PLA. Dette er billeder i annoncerne for dine produkter med en pris under. Billeder har altid tiltrukket sig opmærksomhed i søgeresultaterne og PLA-annoncerne kan derfor være med til at hive mange potentielle kunder til din hjemmeside.

At sætte både direkte søgning eller oprettelse op i dine annoncer og at opsætte Product Listing Ads er ikke svært. Det svære igen ligger i den løbende optimering og i at sikre, du får mere ud af dine annoncer måned for måned.

OnlineSynlighed.dk har mulighed for at hjælpe dig med både at opsætte PLA og direkte integration til din side i søgeresultaterne. Tag kontakt til os med formularen længere oppe for en gratis og uforpligtende snak om, hvad vi kan hjælpe med på din side.

AdWords og SEO – er det enten / eller?

Siden Googles søgemaskine blev de facto løsningen for det meste af verden har spørgsmålet været, hvorvidt pengene skulle bruges på SEO (søgemaskineoptimering, de ikke-betalte resultater) eller AdWords (PPC-annoncering, de betalte resultater).

Spørgsmålet er det, om det er enten / eller – eller om de to ikke kan leve ved siden af hinanden?

På langt sigt er dine penge bedst brugt på søgemaskineoptimering, da disse penge bliver ved med at tjene sig hjem igen og igen, hvis arbejdet udføres korrekt af en ekspert. Men ”langt sigt” skaber ikke omsætning i din forretning her og nu. Her kan du i stedet med Google AdWords skabe en positiv forretning nu, der skaber penge på bunden til at investere i fx netop Google AdWords.

”Lige nu” er førsteprioriteten, når vi skal tjene penge sammen ved hjælp af Google – men strategien på langt sigt bør også være på plads. En af OnlineSynlighed.dks kernekompetencer ligger inden for SEO, og vi kan derfor hjælpe dig med at finde ud af, hvad en vej til positiv ROI på søgemaskineoptimering kan være.

AdWords-optimering starter på din egen side – CRO er en del af PPC-annonceringen

Én ting er at sikre, du får billige besøgende fra din Google AdWords annoncering.

En helt anden ting er at sikre, din hjemmeside konverterer godt. At de besøgende har nemt ved at udføre den ønskede handling.

Konverteringsoptimering, også ofte kaldet CRO for det engelske Conversion Rate Optimization, handler om at gøre din side nem at bevæge sig rundt på – og at gøre det klart for brugerne, hvordan de kommer videre. At sikre flere af dine besøgende ender med at blive betalende kunder i din forretning.

Måske betaler du kun et par kroner for en besøgende – men skal der et par hundrede af de besøgende til for at skabe en konvertering, er dit hårde arbejde i virksomheden med Google AdWords-optimering ikke meget til. Får du en konvertering for hver 20 brugere er det straks sjovere.

Når vi sammen med dig arbejder med Google AdWords rådgivning i OnlineSynlighed.dk, kan vi derfor heller ikke undlade at komme ind på konverteringsoptimering.

Konverteringsoptimering er et spørgsmål om at sætte to varianter op imod hinanden og finde ud af, hvad der fungerer bedst – lidt ligesom, når vi i Google AdWords sammen splittester overskrifter og beskrivelser mod hinanden for at finde ud af hvilken af de to, der giver dig flest besøgende på din side.

I OnlineSynlighed.dk bruger vi især værktøjet Visual Website Optimizer. Vi vil gerne hjælpe dig med at sætte splittesting op på din side med det samme. At bruge Visual Website Optimizer og lignende værktøjer som Optimizely er nemt og intuitivt.

Vi ser gerne, at du i din virksomhed splittester lige så meget på din side som i Google AdWords – men er tiden knap tilbyder vi også at tage os af denne opgave.

INTENSIVT I STARTEN – MINDRE OG MINDRE MED TIDEN

Intensivt i starten – mindre og mindre med tiden

At opsætte en Google AdWords-kampagne og løbende vedligeholde samme er et spørgsmål om at lægge et stort stykke arbejde til at starte med og så løbende nedgradere, mens vi sørger for at optimere på dine kampagner.

Den første måned bliver derfor også der, hvor vi arbejder mest på din side. Herefter vil dine kampagner være sat op og de første splittests vil være sat op.

Måned for måned herefter bruger vi lidt mindre tid – men resultaterne af dine kampagner bliver samtidigt bare bedre og bedre måned efter måned.

Og netop det er det spændende ved at arbejde med Google AdWords: Allerede første måned bør det være muligt at skabe en profitabel kampagne for din virksomhed. Men de store penge ligger i løbende at optimere dine kampagner og sikre et stadigt større udbytte for de samme penge, som du hele tiden har lagt i dine annoncer.

Ekstra tip: Få mere ud af dine annoncer med ”remarketing

Hvis du betaler penge for at en besøgende går ind på din side og går tilbage til søgemaskinen igen er disse penge tabt – eller er de?

Ved hjælp af ”remarketing” kan du annoncere alene over for tidligere besøgende på din hjemmeside. Du kan effektivt ramme dem, der allerede har vist interesse for dit produkt – og kun dem.

Du har mulighed for både at opsætte remarketing ved hjælp af Googles annoncenetværk, hvorefter dine tidligere besøgene vil blive ramt på en lang række af Danmarks største hjemmesider, herunder Politiken.dk.

Du har også mulighed for at opsætte remarketing på Facebook, således at interesse besøgende bliver præsenteret for dine ydelser næste gang, de logger på Facebook.

Der er mange penge at tjene på remarketing, da du går ind og annoncerer effektivt til en målgruppe, der én gang er ramt af dit budskab. Din annoncering koster ikke mange penge, da publikum vil være begrænset af natur, men konverteringsprocenten er meget høj, kontra hvad du er vant til.

Vi kan i OnlineSynlighed.dk hjælpe dig med at opsætte remarketing på dine annoncer både på Google AdWords-annoncenetværket og på Facebook i samme omgang, som vi opsætter og optimerer din kampagne i almindelighed.

Og du behøver ikke at huske på det – vi skal nok spørge, om vi ikke skal opsætte remarketing i samme åndedrag, som alt andet sættes op sammen med dig.

Når vi i OnlineSynlighed.dk hjælper dig med at optimere din Google AdWords-konto med vores Google AdWords-rådgivning, er målet, at du skal tjene flere penge på AdWords, end du gør lige nu – og her er remarketing et vigtigt redskab, vi meget nødigt vil være foruden.

Alt starter, ved at vi tager en snak om, hvordan vi OnlineSynlighed.dk kan hjælpe dig videre i din virksomhed.
Udfyld den uforpligtende kontaktformular herunder, eller ring direkte på 70 13 63 23 – vi glæder os til at høre fra dig og fortælle, hvor i din virksomhed, vi i OnlineSynlighed.dk kan gå ind og skabe værdi!

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked