Du får snart muligheden for en tredje overskrift i Google Ads

Tredje overskift i Google Ads

Lige nu kan du skrive 2 overskrifter ind i dine Google Ads – du kalder dem i øvrigt ikke AdWords længere, vel? De overskrifter kan man kombinere på forskellig vis med forskellige budskaber og udtryk. Du har nok også en masse variationer af annoncer inden for den samme kampagne, så Googles algoritmer har lidt at arbejde med. Læs mere

Nå ud til Youtube-seere med annoncer baseret på brugernes Google-søgninger

Youtube Google annoncer

I sidste måned kunne man på Googles blog læse, at det snart er muligt at annoncere til Youtube-brugere baseret på deres seneste Google-søgninger. Det betyder, at hvis en bruger eksempelvis har Googlet støvsugere, så kan støvsugerproducenter og -sælgere fremadrettet målrette deres annoncer mod disse brugere. Læs mere

Google-brugere kan sætte en stopper for irrelevante annoncer

Irrelevante annoncer

Der er ingen tvivl om, at Google er en af de allerstørste spillere på markedet, når det kommer til annoncering på nettet. Derfor får det også betydning for en del annoncører, når Google ændrer i brugernes muligheder i forhold til annoncørerne. Og det er netop, hvad de har gjort. Læs mere

Spar penge ved at tænke omvendt i Google Ads (AdWords)

Spar penge med negative søgeord

Google Ads (tidl. AdWords) handler om at blive vist, når dine potentielle kunder søger på noget, der har noget at gøre med dine produkter eller ydelser. Det ved de fleste. Læs mere

Google forskrækker annoncører – kan fordoble det daglige Google Ads (AdWords) budget

Fordobling af det daglige AdWords budget

Når man arbejder med AdWords, sætter man en daglig grænse for, hvor meget man vil bruge på annoncerne i Google Ads (AdWords). Tidligere har det været sådan, at AdWords-annoncerne kunne go 20 procent over budget på en enkelt dag, men fremover vil annonceomkostningerne kunne gå over og blive dobbelt så store som budgetteret. Læs mere

Google følger i Facebooks fodspor med ’similar audiences’

Similar audience hos google

Googles annonceplatform, Google AdWords, åbner for en ny mulighed, der kan hjælpe annoncører med at nå endnu flere kunder. Der er tale om ’similar audiences’, som meget minder om den funktion i annoncering hos Facebook, der hedder ’Lookalike Audiences’ eller ’kopimålgrupper’ på dansk. Læs mere

Google vil selv blokere reklamer i Chrome

Blokering af reklamer i chrome

Adblockere er populære hos brugerne af diverse browsere, men de er mindre populære hos de virksomheder, der gerne vil annonce til disse brugere. Google AdWords er et populært sted at skaffe disse annoncer, og Google tjener også mange penge på annonceområdet. Læs mere

Hold konkurrenten ude af dine Google Ads (AdWords)

Du skal holde konkurrenten ude af AdWords

Den gode tommelfingerregel, når det kommer til Google AdWords og konkurrenters navne, er, at de ikke hører hjemme i din markedsføring. Det har vi tidligere berørt i et andet blogindlæg om Google Ads ( AdWords) og brug af konkurrentens navn, men Sø- og Handelsretten er kommet med en afgørelse, som alt andet lige bekræfter, at man skal være meget påpasselig med at bruge konkurrenterne i Google AdWords. Læs mere

Guide: Sådan kommer du i gang med Google Shopping Ads

Google Shopping Ads har du sikkert set mange gange før. Det er de annoncer, der vises øverst eller øverst til højre i Googles søgeresultater, hvor du kan se billede, titel, pris og virksomhed/webshop. Har du en webshop, men bruger du endnu ikke shopping ads, så er denne guide særligt henvendt til dig. Læs mere

Google dropper reklamer for kviklån – men hvad med Facebook?

ikke-flere-reklamer-om-quicklaanDet er ikke første gang, at Google er gået ind i et spørgsmål om etik og moral – tidligere har vores alle sammens søgemaskinegigant også bandlyst reklamer for produkter som våben, botox og porno. Produkter, der indiskutabelt rejser nogle alvorlige etiske og moralske dilemmaer. Læs mere