Twitter for professionals – ny funktion gør det nemmere for virksomheder

De sociale medier forsøger hele tiden at komme op med nye funktioner for at kunne følge med udviklingen, men samtidig også for at sikre, at virksomhederne på de forskellige platforme ikke bliver glemt.

Twitters nye funktion, Twitter for Professionals, er ingen undtagelse. I et stykke tid har mediet været i gang med at teste denne nye funktion, og den er nu blevet tilgængelig for en række virksomheder, der kan få muligheden for at afprøve det.

Som virksomhed kan du have glæde af denne nye feature, og i artiklen nedenfor, vil vi forklare, hvad det går ud på, og hvorfor du bør bruge funktionen.

  1. Hvad er Twitter for Professionals?
  2. Det får du ud af funktionen
    1. ”Om” modulet
    2. Shop modulet
    3. Nyhedsmodulet
  3. Kan alle få en professionel profil?
  4. Sådan får du en professionel profil
  5. Fremtiden for Twitter

Hvad er Twitter for Professionals?

Twitters nye funktion, Twitter for Professionals, er en opgradering til de, som bruger Twitter til arbejde/som virksomhed. Funktionen tilbyder, at du som virksomhed eller ”creator” har mulighed for at opgradere din Twitter konto til en professionel profil. Det kan du gøre ganske gratis, og du kan også altid skifte tilbage, hvis du fortryder opgraderingen.

Det får du ud af funktionen

Med en Twitter for Professionals profil, har du mulighed for at få vist flere oplysninger omkring din virksomhed, som ikke er muligt at vise på din personlige profil. Det gør, at du kan øge synligheden af din virksomhed og dermed også styrke din tilstedeværelse på mediet.

Når andre brugere på Twitter ser dig på kanalen, vil de dermed se dig fremstå med en professionel profil, som vil være anderledes i udseendet end en almindelig profil. På den måde kan din virksomhed nemmere skille sig ud fra personlige profiler på Twitter.

”Om” modulet

Med ”om” modulet bliver din profil fremvist med fokus på, hvem du er. Dvs. der kommer et lille kort frem med din virksomheds lokation, du kan angive, hvornår virksomhedens åbningstider er, samt, hvordan kunder/brugere kommer i kontakt med dig. Denne funktion er god, hvis du ikke er så kendt endnu i området, og gerne vil have, at flere ved, hvor din virksomhed ligger. Det øger endvidere sandsynligheden for, at flere vil kontakte dig, når de kan se, hvor du ”bor” og hvornår du har åben.

Shop modulet

Med Twitters shop modul har du mulighed for at få vist forskellige produkter eller services direkte på din Twitter profil. Denne mulighed gør det nemt for brugere at klikke på forskellige produkter og shoppe gennem app’en, hvilket kan være en stor fordel for dig. Brugerne bliver nemlig ikke nødt til at gå ind på en webshop, når de er i gang med noget andet, men kan i stedet shoppe direkte der, hvor de er. Det øger din sandsynlighed for, at flere køber produkter hos dig. Og du får større synlighed, fordi du får gjort opmærksom på dine produkter i app’en.

Nyhedsbrevmodulet

Hvis du bruger programmet Revue til dine nyhedsbreve, har du med dette modul mulighed for at gøre det så simpelt for dine brugere som muligt. De kan nemlig tilmelde sig dit nyhedsbrev direkte gennem Twitter. Det kan være med til at få flere tilmeldinger, da dine Twitter besøgende dermed ikke skal ind på din hjemmeside for at tilmelde sig.

Som virksomhed kan det være en god idé at skifte sin personlige profil ud med en professionel. Bl.a. fordi du nemmere kan synliggøre dig selv som virksomhed, når din konto og profil er professionel. Med de forskellige moduler får du mulighed for at fremvise det, du gerne vil, og det der betyder noget for dig. Med shop modulet kan du eks. nemt fremhæve forskellige produkter eller services fra din webshop, så det er nemt tilgængeligt for andre brugere.

Med en professionel konto og professionel profil, vil du desuden have adgang til en masse andre features, som ikke er tilgængelige for almindelige konti. Disse inkluderer bl.a. Twitter shopping og Quick Promote.

Ønsker du som virksomhed at øge dit kendskab, bør du helt klart vælge at skifte til en professionel profil. Du vil nemlig få langt flere muligheder for at promovere dig selv med en professionel profil, så du kan opnå større synlighed og brandkendskab. Du vil også kunne øge dit salg, da du med Twitters professionelle profil har mulighed for at integrere shopping muligheden direkte på din profil.

Kan alle få en professionel profil?

Grundlæggende kan alle virksomheder få en professionel konto på Twitter. Der er dog alligevel nogle enkelte krav som skal overholdes. Disse inkluderer bl.a., at du skal have en profil som er udfyldt med både navn, billede og biografi. Ligeledes skal din profil være dig og ingen andre. Dvs. du ikke må have en fake profil, fan profil eller en profil tilegnet dit kæledyr.

Sidste krav på listen er, at du ikke må have overtrådt nogle af Twitters regler for brug af mediet. Hvis du opfylder alle disse krav, er du godkendt til at få en professionel profil.

Sådan får du en professionel profil

Det er meget enkelt at opgradere en nuværende standard/personlig profil til en professionel profil. Opgraderingen er, som tidligere nævnt, ganske gratis, og du kan altid ændre tilbage.

Vær opmærksom på, at du ikke kan lave en professionel konto fra ny. Du skal have en eksisterende profil, før du har mulighed for at opgradere.

  1. Åbn din Twitter app, eller log på via internettet.
  2. I app’en: Åbn din sidebar og scrolle ned til menupunktet ”Twitter for professionals”

På nettet: Gå til indstillinger og vælg ”skift til professionel”.

  1. Herefter skal du trykke videre for at fuldføre opsætningen af din profil.
  2. Vælg en kategori der er så tæt på din virksomhed som muligt.
  3. Herefter skal du vælge, om du er en virksomhed (business) eller creator. Igen skal du vælge det, der er tættest på dig/din virksomhed.
  4. Nu har du skiftet din profil til en professionel profil, og du har nu mulighed for at udforske de muligheder der er.

Fremtiden for Twitter

Med Twitters nye funktion får virksomheder og andre professionelle nu mulighed for at gøre deres online tilstedeværelse endnu bedre med hjælp fra forskellige moduler og andre features, som ikke er tilgængelige for en standard profil. Dette gør, at din virksomhed bedre kan skille sig ud fra mængden og fremhæve det indhold, du synes er vigtigst. Hvad enten det drejer sig om artikler, webshopprodukter eller nyheder. Det er nemt og ligetil.

Med tiden vil det også være muligt for virksomheder at blive verificeret med et blåt ”tjek tegn”, som vi kender det fra bl.a. Facebook og Instagram. Fokus vil være på at udvide Twitter til at fungere præcis som en virksomheds Facebook side gør. Dermed vil vi for fremtiden også med garanti se flere forskellige features fra Twitter, som skal gøre det nemmere og bedre at arbejde professionelt med mediet.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

Maria Røser