Søgemaskineoptimering af webshops
Markedsføring for en webshop adskiller sig væsentligt fra den for en fysisk butik: Hvor den fysiske butik skal gøre opmærksom på sin placering i byen ved hjælp af reklamer i aviser, bannere, TV eller blot en god placering i strøget, bør (skal) webshoppen gøre opmærksom på sig selv ved hjælp af søgemaskinerne.
I dag søger vi efter alt på internettet, og i Danmark sidder Google på 90-95 % af søgningerne. Kunsten at få ens webshop længere op på Google for de ting, man sælger, kaldes søgemaskineoptimering og er vejen til gratis kunder på langt sigt. Har man først søgemaskineoptimeret sig op til førstepladsen, kommer kunderne gratis ind ad døren hver eneste dag (“organiske besøgende”); og vejen dertil har vi styr på:
OnlineSynlighed.dk tilbyder professionel søgemaskineoptimering af webshops. Vi får dig længere op på søgemaskinerne for netop de ting, du sælger – være det hundeudstyr, biler, børnetøj eller noget helt fjerde.
Hvad vi gør med din webshop
Søgemaskineoptimering af webshops fra OnlineSynlighed.dk benytter sig både af off-site og on-site optimering.
On-site optimering, den søgemaskineoptimering der foretages på selve websitet, går ud på at gøre det så nemt som overhovedet muligt for Google at gå igennem websitet og at give værdi til brugeren. Webshoppen er nødt til at spille både teknisk i forhold til brugerne – kan en af de to ikke bruge websitet, får du ingen besøgende ad organisk vej. Vi hjælper med at skrive de nødvendige tekster, at skrive den nødvendige kode, at fjerne den dårlige kode og i det hele taget at implementere de tiltag, der skal til for succes i søgemaskinerne.
Off-site optimering, den søgemaskineoptimering der foretages på andre websites, handler om linkbuilding og relationer. Links bliver set af søgemaskinerne som anbefalinger og er vigtigere end nogensinde før, men samtidigt har nylige algoritmeopdateringer fra Google gjort det til lidt af et minefelt at lave links. Også til webshops.
OnlineSynlighed.dk har mange års erfaring med søgemaskineoptimering af webshops, og vi ved derfor, hvor grænsen går. Og vi overtræder den ikke. Det giver det bedste resultat på langt sigt med varige førstepladser i Google. Varige førstepladser, der i øvrigt med fordel kan kombineres med annoncering i søgemaskinerne, for Googles vedkommende AdWords, for optimal succes.
Sociale signaler, brugeroplevelse og CRO
Søgemaskineoptimering af webshops er i dag et bredt begreb, der ikke bare handler om links fra de rette sider og tekster om de rigtige emner. Sociale signaler – links og omtale fra Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest og lignende – og brugeroplevelsen på webshoppen er to parametre, der også er med til at bestemme ens rankings.
Noget så simpelt som almindelig CRO (Conversion Rate Optimization, konverteringsoptimering) kan være med til at forbedre søgemaskineoptimeringen af en webshop – simpelthen fordi at brugerne finder hvad de skal bruge hurtigere.
OnlineSynlighed.dk har en bred tilgang til søgemaskineoptimering på webshops. Vi hjælper med det, der virker nu, og det, der virker i fremtiden – det giver, som tidligere nævnt, de varige førstepladser på Google.
Skal din webshop have succes i søgemaskinerne, slås du med andre webshops, der benytter sig af søgemaskineoptimering – og det kan du også komme i gang med nu.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407