Se det mest væsentlige du gik glip af på Twitter – nu også med Android
For en måned siden fik brugere af Twitter på iPhones, iPads og andre Apple-enheder en ny funktion, der viste dem de mest virale tweets, de var gået glip af.
Funktionen hedder ’While You Were Away’ og er nu også tilgængelig for Android-brugere.
Med WYWA får du vist 2 eller 3 af de tweets, der siden sidste gang du åbnede app’en har fået meget opmærksom blandt dine følgere og generelt. Du kan kalde det en lille ’Greatest Hits’-opsamling direkte i dit Twitter-feed.
Og det er interessant – det er nemlig første gang Twitter begynder at samle og filtrere dit indhold på denne måde.
Går mod Twitters princip om intet filter
På Twitter har det altid været sådan, at du så de nyeste tweets øverst og ellers kronologisk kunne scrolle ned. Det er i modsætning til Facebook hvor en algoritme går ind og vælger de for dig mest relevante historier.
WYWA er en ændring af dette, da du nu får vist det mest populære indhold. Det har indtil nu på iOS skilt vandende, hvor mange er glade for at få vist det mest populære indhold blandt dem, de følger – mens andre er trætte af den filtrering, de nu bliver udsat for.
Skal finde flere indtjeningskilder
For Twitter er formålet at øge engagementet på platformen, der blev børsnoteret i 2013. Siden da har Twitter været under pres for at finde flere indtjeningskilder. Twitter taber stadig mange penge, men det er lykkes for skaberne bag at finde en profitabel og stabil indtægtskilde.
De skal blot holde væksten i brugerne. Her kommer WYWA ind.
Remarketing på Twitter
Også på dansk er det i dag muligt at annoncere på Twitter. Det er ikke så anvendt endnu, men segmenteringsmulighederne er udmærkede. Du kan bl.a. annoncere til følgere, de der ligner dine følgere, efter interesser og efter lister.
Det er dog småt med data og konkrete cases for brug af Twitter endnu.
En mulighed bør du dog benytte dig af allerede nu – om ikke andet så for at få noget data.
Det er muligt på Twitter at lave remarketing med en cookie for de, der allerede har besøgt dit website – præcis som du kender det fra Facebook og Google AdWords. Hvor det på Facebook kaldes en Facebook-pixel kaldes det i Twitter-card.
Annoncering på Twitter er endnu meget billig, da der er få annoncører på platformen, der kører efter et auktionsbaseret system som du kender det fra CPM-annoncering på Google AdWords og Facebook-annoncering.
Smider du nogle hundrede kroner efter annoncering på Twitter kommer du altså langt ud.
Vi anbefaler på OnlineSynlighed.dk at du går efter at skabe direkte salg med din annoncering og ser blot fra muligheden for at genere flere følger til din virksomhed – det i sig selv skaber ikke mere omsætning som tilfældet er med Likes på Facebook. Det er altid farligt at købe sig til indflydelse på en platform som Twitter og Facebook i form af følgere og Likes, da de respektive virksomheder bag med en ændring i deres algoritmer med et slag kan gøre dine følgere mindre værd.
Som det er sket mange gange på Facebook.
DK-31929407