Sådan gentænker du dine nyhedsmails på en ny måde
Mange virksomheder sender i øjeblikket rigtig mange nyhedsbreve ud til deres nyhedsbrevsmodtagere. Det skyldes, at Coronakrisen har ramt Danmark og dermed sendt mange danskere hjem fra arbejde. Nogle har fået hjemarbejdsplads, nogle er måske allerede så småt begyndt at møde ind på arbejdet igen, mens andre fortsat må gå derhjemme og vente på, at flere dele af Danmark bliver åbnet op, så de igen kan komme på arbejde.
Netop fordi så mange danskere i øjeblikket går derhjemme, har de pludselig en masse tid i overskud, som de ellers skulle have brugt på at være på arbejde – og det benytter virksomhederne sig af. De sender nyhedsbreve ud i stor stil, og hvis du tager et kig ind i din mail-indbakke den seneste måned, vil du med garanti også opdage, at du har fået langt flere nyhedsmails, end du ellers plejer at få.
Brug storytelling i dine nyhedsbreve
Mange nyhedsbrevsmodtagere modtager rigtig mange nyhedsbreve og nyhedsmails fra virksomheder i deres indbakke hver dag, og fordi der lige nu bliver sendt langt flere digitale nyhedsbreve end ellers, bliver de ved med at hobe sig op i indbakken. Det kan gøre rigtig mange kunder irriterede, og som virksomhed kan du risikere, at din nyhedsmail bliver slettet langt hurtigere end normalt uden at være blevet læst. Det er rigtig ærgerligt, for du uden tvivl har brugt lang tid på at stykke et godt nyhedsbrev sammen til dine modtagere.
Men nye tider kræver nye tiltag, og det kan derfor også være en god idé, at du gentænker dit nyhedsbrev på ny, så chancen for at det bliver læst øges, og det bedre rammer modtageren. De fleste virksomheder udsender i høj grad tilbudsmails for at få flere kunder i butikken, men fordi modtagerne modtager så mange af den type nyhedsbreve risikerer du, at dine e-mails bliver betragtet som spam og derfor ryger direkte i papirkurven.
Hvis du vil undgå at dine nyhedsbreve bliver slettet uden at blive læst, er det derfor en god idé at tilføre lidt mere værdi til nyhedsbrevet frem for udelukkende at køre med tilbud. Det kan du gøre ved at benytte dig af storytelling og fortælle dine nyhedsbrevsmodtagere om dine produkter eller om din virksomhed. Mange forbrugere er ikke interesseret i at bruge penge og købe i øjeblikket, fordi de ikke ved, hvad fremtiden med Coronakrisen bringer. Gennem storytelling kan du brande din virksomhed, så de husker dig – også når vi kommer på den anden side af krisen.
Send mails på en ny måde
Hvis du gerne vil gøre noget, der kan skille dig endnu mere ud fra andre virksomheder, kan det være en idé at udsende direct mail kampagner. Mange virksomheder sender mails til modtagernes digitale indbakker, men knap så mange sender til modtagernes fysiske postkasser. Det kan derfor være en idé at gøre brug af denne kanal, hvis du gerne vil gøre noget nytænkende.
I din direct mail kan du ligesom i nyhedsbrevene lave storytelling og gøre det interessant for modtageren. Formålet skal være at give mest muligt værdi til modtageren og give modtageren noget som han/hun kan bruge til noget og får noget ud af at læse. Send også gerne en gimmick med i din direct mails, som understøtter dit budskab – det vil helt sikkert gøre det interessant for modtageren.
At lave og udsende direct mail kampagner kræver naturligvis lidt planlægning, men hvis du gør dit forarbejde godt og grundigt, vil du med stor sandsynlighed opleve, at dit arbejde bærer frugt, og du får rigtig gode resultater med dine direct mail kampagner.
- SPF Flattening: Optimering af din virksomheds mail sikkerhed og levering - 1. juli 2024
- Undgår dine e-mails spammappen? Tjek det gratis! - 14. juni 2024
- Kultur, opdragelse og værdisæt tæller mere end generationstilhørsforhold - 17. maj 2024
DK-31929407