Sådan får du featured snippets, når de kommer til Danmark

Sådan får du featured snippets, når de kommer til DanmarkMåske har du lagt mærke til dem, når du har søgt efter noget i de engelske søgeresultater – de store bokse med indhold umiddelbart under søgefeltet, hvor du direkte får svaret på din søgning.

Sådan får du featured snippets, når de kommer til Danmark

Det er informationer, Google ”låner” fra hjemmesider og viser direkte i søgemaskinerne, så brugeren ikke behøver at klikke sig ind på den enkelte side.

Til gengæld for at have lånt svaret står der et link til tekstens ejermand hvilket giver et enormt boost i CTR (Click Through Rate) til de, hvis indhold bliver brugt til svaret.

Endnu er det ikke noget, vi har set i Danmark – men som med resten af Googles ændringer er det blot et spørgsmål om tid før end også featured snippets viser sig i de danske søgeresultater.

Vi har kigget på, hvordan det er dit indhold, der bliver udvalgt til at blive vist i en featured snippet:

Bedre indhold og markup

Sådan får du featured snippets, når de kommer til DanmarkI korte træk ser 3 ting ud til at virke, når amerikanske SEO-virksomheder arbejder med featured snippets:

  • Schema-markup.
  • Længere indhold med kildehenvisninger.
  • Længere tid brugt på siden.

Schema-markup har vi skrevet om flere gange før. Det er også din genvej til at komme i betragtning til en Knowledge Graph i Google. Du kan læse mere om Schema på schema.org. Vi anbefaler som udgangspunkt at liste så meget op som kan lade sig gøre. Reglen synes her at være, at jo mere, des bedre er det også for din synlighed i søgeresultaterne.

Google har i forvejen en tendens til at favorisere langt indhold til søgeresultaterne. Dette bliver kun endnu tydeligere med featured snippets, hvor det som hovedregel kun er meget lange artikler, der bliver henvist til.

Og sidst, men ikke mindst, ser brugeradfærd også ud til at have en betydning. Således beretter andre om, hvordan det at bruge billeder og videoer til at brække teksten op og holde brugeren i længere tid på siden også har haft en effekt i deres forsøg på at blive listet med ’featured snippets’.

Vi ved ikke hvornår

Hvornår Google vælger også at vise featured snippets til de danske brugere ved vi ikke. Det er sandsynligvis et spørgsmål om, at Google føler sig tilpas sikre med de danske sprog til automatisk at kunne udvælge hvornår en sides indhold er så godt, det skal vises direkte i søgeresultaterne.

Vi gætter i OnlineSynlighed.dk på, at det sker i løbet af 2016 – derfor giver det også mening at være klar med det rette indhold til den tid.

 

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

Sådan får du featured snippets, når de kommer til Danmark