Online brugervenlighed på din hjemmeside

Online brugervenlighed på din hjemmeside

Online brugervenlighed på din hjemmesideHvor mange gange har du ikke været på en hjemmeside, hvor du hverken kunne finde hoved eller hale på siden? Du støder sikkert på sådanne hjemmesider flere gange om dagen, hvis ikke mere! Sådanne hjemmesider får os brugere til at sværge, at vi aldrig nogensinde ville lave sådanne hjemmesider med så ringe brugervenlighed, men har du egentlig tænkt over hvor god brugervenligheden er på din egen hjemmeside eller webshop?

Vores egne hjemmesider og webshops er jo lige til, for brugervenligheden er jo i top, eller er den nu det? Tænk på, at du sikkert er på din egen hjemmeside til daglig, og du ved hvor alt er på din hjemmeside. Det gør, at du hurtigt og nemt kan finde frem til det indhold, som du gerne vil se på – men det er ikke sikkert at en helt ny besøgende kender til de samme genveje på din hjemmeside, som du gør. Derfor er der god grund til at få tjekket online brugervenlighed igennem på din hjemmeside eller webshop.

Tips til optimering af online brugervenlighed

Hos OnlineSynlighed.dk hjælper vi dig med at optimere online brugervenlighed på din hjemmeside, så du får opnået de mål, som du har med din hjemmeside. Uanset om du gerne vil have at dine brugere skal kontakte dig, eller gennemføre et salg ved første besøg.

Inden du kontakter os, og vil høre hvordan vi helt specifikt kan hjælpe dig med online brugervenlighed, så synes vi, at du lige skal kigge på nogle af vores tips til online brugervenlighed herunder – tips du kan spørge ind til senere, når vi snakker om brugervenligheden på din hjemmeside eller webshop:

  • Dine besøgende har brug for en guide, for jo større tænketid de har på din hjemmeside, des større er sandsynligheden for at de klikker sig ud af den. Vær sikker på at de kan finde det de leder efter med det samme, og lad dem ikke begynde at lede rundt på din hjemmeside.
  • Hvis din tekst er svær at læse så vil ingen besøgende gide læse den, hvis den ikke er letlæselig, uanset hvor interessant din tekst end måtte være. Eksempelvis kan farverne på teksten og baggrunden gøre, at din tekst bliver utrolig svær at læse, og dette ødelægger online brugervenlighed i stor grad.
  • Tænk på at du lige har fundet verdens bedste indhold om et emne, som du brænder for, men for at læse teksten skal du tilmelde et nyhedsbrev eller indtaste din e-mail. Sandsynligheden for at du klikker væk er enormt stor, og sådanne tiltag skræmmer brugere og ødelægger brugervenligheden online.
  • Lad det vigtigste du vil vise dine brugere være øverst på din hjemmeside eller webshop. Skal den besøgende scrolle nedad for at læse indhold, er sandsynligheden for at de lader være store.
  • Har du en hjemmeside der kun er bygget op omkring platformen Adobe Flash, så har du et stort problem. Problemet er, at langt de fleste Apple-produkter (iPhone, iPad, iPod) og andre smartphones ikke kan vise Flash. Derved går du glip af en stor mængde besøgende. Det er for mange besøgende også irriterende at få store flash-elementer vist, da det tager tid at hente – så undgå stort Flash-indhold og ikke mindst irriterende pop-ups.

Få hjælp til optimering af online brugervenlighed

Nu har du læst nogle af vores tips, og du er sikkert klar på at få snakket dem igennem med hensyn til din egen hjemmeside. Derfor kan du allerede nu sende os en e-mail med din hjemmeside eller webshop, så tjekker vi din online brugervenlighed igennem.

Du kan også bare ringe til os på telefon 70 13 63 23 eller udfylde vores ”Ring mig op”-formular til højre, så ringer vi dig op og snakker om hvordan du kan få mere ud af dine besøgende, ved at optimere online brugervenlighed på din hjemmeside eller webshop.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen