Ny funktion på LinkedIn skal hjælpe kunder med at finde dine tjenester

Ny medarbejder

LinkedIn er netop kommet med en ny funktion i Danmark, som har til formål at hjælpe mindre virksomheder med at udvide deres forretning. Bliv her klogere på hvad den kan, og hvorfor din virksomhed skal gøre brug af den.

Funktionen ændrer alt for mindre virksomheder på LinkedIn

LinkedIn er en erhvervsorienteret social netværkside, som kan hjælpe dig med at få din virksomhed til at gro, hvad enten det drejer sig om at skaffe nye medarbejdere, nye kunder eller udvidelse af dit netværk.
Nu kommer netværkssitet med en ny funktion, som især skal gavne mindre virksomheder.
LinkedIn er grundlagt- og har hovedkontor i USA, og funktionen kommer på baggrund af, at små virksomheder i dag udgør 99,7 procent af alle amerikanske virksomheder, hvilket derfor gør dem til en vigtig del af USA’s økonomi.
På LinkedIn findes der i øjeblikket omkring ti millioner amerikanske små virksomhedsledere, som ønsker at nå og engagere deres kunder bedre. Og netop derfor kommer LinkedIn nu med en ny mulighed for at dele hvilke tjenester, du tilbyder dine kunder direkte på din profil.
Som LinkedIn selv siger, er det nemlig en god måde til hurtigt at vise for LinkedIns mange medlemmer, at du er ”Open for business”. At du tilføjer dine tjenester til din profil, vil nemlig bidrage til, at andre kan lære om dit arbejde, og hvad du tilbyder.

Skil dig ud fra mængden på LinkedIn

Stand out

Hvis du er freelancer eller ejer af en lille virksomhed, kan det i dag være vildt svært at blive bemærket af potentielle kunder. Og især hvis du tilbyder de samme tjenester, som en masse andre.
Netop derfor er LinkedIns nye funktion god at gøre brug af, da den vil med til at skille dig ud fra mængden og blive mere bemærket overfor potentielle kunder, samarbejdspartnere osv.
Funktionen finder du i en fremhævet boks lige under din profil, og den giver dig mulighed for at vise din brancheekspertise, færdigheder og geografiske placering, som alle er med til at åbne til erhvervslivet, og vise hvad du kan tilbyde. Og dette gør du altså ved at tilføje tjenesterne til din profil.

For at tilføje dine tjenester til din profil skal du:

Profil

Fremhæv tjenester

Beskrivelse

1. Gå ind på din profil fra din computer eller mobil og find boksen under dit profilbillede: ”Fremhæv dine tjenester, så du og din forretning kan blive fundet i søgninger.”
2. Tryk herefter på Begynd-knappen.
3. Udfyld formularen for at give oplysninger om de tjenester som du tilbyder. Vær så detaljeret som muligt.
4. Tryk på ”Fortsæt”.
5. Voila! Dine tjenester er nu tilføjet til din profil.

Bliv synlig i søgeresultaterne på LinkedIn

Når du har tilføjet dine tjenester til din profil, vil din virksomhed altså blive vist i søgeresultaterne. Har du eksempelvis fremhævet dine marketingtjenester, vil en bruger, som søger efter ”Marketing” dermed få vist din virksomhed i søgeresultaterne, og på samme tid også hvilke tjenester du tilbyder.
Efter at brugeren har fundet frem til din virksomhed, vil vedkommende herefter også kunne bruge funktionen til at oprette forbindelse til dig via direkte beskeder – eksempelvis med spørgsmål til dine ydelser.

Premium-brugere får den først

LinkedIn rullede allerede denne funktion ud til freelancere og mindre virksomhedsejere med Premium Business-abonnement på LinkedIn i USA i sommeren 2019 og hen over efteråret er det blevet muligt for alle freelancere og mindre virksomhedsejere, også brugere uden Premium-abonnementet, at gøre brug af funktionen.
Funktionen er netop nu kommet til Danmark, og her får Premium-brugerne lige som i USA også først lov til at prøve den af. Herefter skulle funktionen også gerne være tilgængelig for alle freelancere og ejere af mindre virksomheder.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

 

Julie Elkær

Julie arbejder med virksomheders øget online synlighed og rækkevidde på sociale medier, som eksempelvis Facebook, Instagram og LinkedIn. Herudover beskæftiger hun sig med content marketing, PR og kommunikation.
0 svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *