Nej – Vi vil ikke udfylde formularen for at få din e-bog!

saadan faar du mere interaktivitetGratis e-bøger, tilmelding til webinarer og adgang til specielt materiale er en god måde at generere leads til din virksomhed på.

Men der er en indbygget svaghed.

Vi gider helt grundlæggende ikke at udfylde en formular for at få adgang til dit indhold. Det er derfor, indlæg på LinkedIn,hvor du blot skal skrive din e-mail i et kommentarfelt for at få tilsendt noget materiale er så populære – men det er spamfælder af rang, du bør undgå at falde i.

Ifølge den amerikanske virksomhed Demand Metric er interaktivt indhold – i modsætning til statisk indhold som en formular, hvor du skriver dig op for at modtage en e-bog eller et whitepaper – dobbelt så effektivt til at generere leads til din virksomhed.

Typer af interaktivt indhold

ser din quizz saadan udInteraktivt indhold kommer i mange former og farver, herunder:

  • Quizzer
  • Undersøgelser
  • Spil
  • Udregner
  • Infografikker med dine egne tal som udgangspunkt (indtast månedligt antal leads lige nu og se, hvad vores værktøj kan gøre for dig)

Vi vil gerne deltage.

Som konkret eksempel kan du i stedet for en almindelig landingsside for din e-bog om, hvordan du skaber flere leads med Facebook-annoncering lave en quiz.

I quizzen besvarer du 5 spørgsmål om Facebook-annoncering. Folk vil gerne se, om de er eksperter eller rookies.

Efter at have besvaret de 5 spørgsmål får brugerne så tilbuddet om at downloade e-bogen og blive bedre.

I teorien bør det føre til flere tilmeldinger – for nu er folk engagerede og vil gerne lære mere. Og det har ikke taget dig meget længere tid at sætte op end en standard landingsside ville til at starte med.

Brug autoresponders efterfølgende

Når først du har fået en e-mail-adresse, bør du have et auto-responder-flow sat op til at sende e-mails efterfølgende.

En enkelt mail med et download-link giver så mange kunder.

Men hvis du lader en autoresponder-serie kører, hvor du over et par uger bliver ved med at levere værdi inden for et relateret emne til den første mail, øger du chancen for at få en henvendelse. Med autoresponders skriver du kun din e-mail én gang for herefter at se den arbejde for dig.

Hvis du får besøgende ind på din side med søgemaskineoptimering, konverterer dem på en quiz og herefter har et autoresponder-flow kørende har du effektivt igangsat en både gratis og uendeligt markedsføringsmaskine, der bare bliver ved med at genere leads og salg til dig – uanset, om du bruger dine dage på at drifte din virksomhed eller holde ferie.

I OnlineSynlighed.dk kan vi hjælpe dig med online markedsføring, hvor ROI’en bare stiger måned for måned.

Ring til os på 70 13 63 23 eller skriv til mail@onlinesynlighed.dk – så fortæller vi, hvordan vi kan hjælpe netop din virksomhed.

 

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.


Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen
0 svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *