Nå ud til hele dit kundesegment med både fysiske og e-magasiner

Mange større virksomheder og organisationer benytter sig af fysiske medlemsblade, magasiner eller kataloger til at markedsføre sig overfor både nye og eksisterende kunder og medlemmer. Markedsføring gennem fysiske magasiner kan være en rigtig god mulighed for at brande virksomheden og styrke relationen til kunden.

Men med den øgede digitalisering, som særligt har fået et godt tag i både den yngre generation og de kundesegmenter, som tidligere satte stor pris på de fysiske magasiner, kan man stille spørgsmålstegn ved, om de fysiske magasiner stadig er en effektiv markedsføringsform til at nå ud til kunderne på.

E-magasiner vinder mere frem

E-magasiner er gennem de senere år vundet mere og mere frem. Der er da også mange fordele ved e-magasiner, som gør, at mange vælger de digitale magasiner frem for de fysiske. Én af de vigtigste fordele ved e-magasiner er, at man altid lige har magasinet ved hånden, og det ikke bliver væk, da man kan læse det på sin telefon eller tablet, som de fleste i dag altid har med sig.

E-magasiner giver desuden nogle fordele for virksomhederne, idet det er muligt at indsætte links til det reklamerede produkt i magasinets artikel eller indsætte et link til videre læsning. På den måde kan læserne af e-magasinet klikke sig videre ind på virksomhedens hjemmeside, hvilket kan give øget trafik og flere konverteringer på hjemmesiden. Med e-magasiner er det desuden muligt at lave SEO, som kan medvirke til at skabe øget synlighed, og som også kan skabe mere trafik til magasinet og virksomhedens side.

Endelig har e-magasiner den fordel, at de ofte er billigere end fysiske magasiner, fordi der ikke kommer omkostninger til tryk og distribuering.

Fysisk magasinpost giver værdi hos modtageren

Men selvom e-magasiner har mange fordele, kan de fysiske magasiner stadig give værdi for modtageren. Det skyldes, at fysisk magasinpost kan folieres og have forskellige spændende indstik som breve, brochurer og vareprøver, der kan give mere værdi og gøre det mere interessant for modtageren at pakke magasinet eller bladet ud af indpakningen og læse det. Fysisk magasinpost bliver desuden leveret i postkassen, hvor det skaber opmærksomhed og nysgerrighed.

Derudover er der stadig nogen mennesker, der foretrækker det fysiske magasin, som de kan sidde og kigge i derhjemme i sofaen frem for e-magasiner, som skal læses på en skærm. Det samme gør sig gældende ved eksempelvis e-bøger. Selvom de er blevet mere og mere populære, er der stadig nogen, der foretrækker at læse i en fysisk bog.

Fang din kundegruppe med begge typer magasiner

Hvis du gerne vil have mest muligt ud af din markedsføring og gerne vil nå ud til så mange kundegrupper som muligt, kan det være en mulighed at gøre brug af både fysisk magasinpost og e-magasiner. Ved at lave et magasin, som du både sender ud til dine kunder, og som du lægger online, kan du fange modtagerens opmærksomhed og interesse, og samtidig give modtageren mulighed for hurtigt og nemt at kunne tilgå magasinet digitalt på computeren, mobilen eller tabletten.

Dette vil give dig mulighed for at opretholde og styrke relationen til dine eksisterende kunder og skabe mere trafik til din hjemmeside, som kan hjælpe dig med at få nye kunder hele vejen rundt.

John Nielsen