LinkedIn annoncering

LinkedIns nye funktioner gør din LinkedIn-annoncering endnu bedre

LinkedIn annoncering

Noget af det sværeste ved online markedsføring, og særligt ved markedsføring på de sociale medier, er at nå ud til de rigtige personer. Når du annoncerer på de sociale medier er målet at ramme personerne i din målgruppe, som rent faktisk kunne have en interesse i din virksomhed, og det er ikke altid lige til.

Facebook er nok det sociale medie, som de fleste annoncører vælger at annoncere på. Dette skyldes blandt andet, at det er det mest brugte sociale medie og derfor det medie, som de fleste annoncører kan nå deres målgruppe gennem. Facebook har derfor også været det sociale medie, der har gået forrest i udviklingen af nye og forbedrede annoncerings-muligheder. Facebook har blandt andet udviklet flere funktioner, der har gjort det nemmere for virksomheder at målrette og forbedre deres Facebook-annoncering.

Men nu virker det til, at LinkedIn også ønsker at forbedre deres annoncerings-muligheder og gøre det nemmere for virksomheder at målrette deres LinkedIn-annoncer.

D. 20. marts 2019 introducerede LinkedIn tre nye opdateringer, der gør det nemmere for dig, der i forvejen annoncerer på LinkedIn, at nå ud til din specifikke målgruppe. De tre nye funktioner har til formål at hjælpe dig med at målrette dine opslag, så dine annoncer når ud til de rigtige personer i din målgruppe på LinkedIn. LinkedIns nye målretnings-værktøjer er:

  • Lookalike Audiences
  • Audience Templates
  • Interest Targeting

Ifølge LinkedIn skal disse tre funktioner indsnævre din markedsføring og forbedre ROI.

For at kunne bruge de tre nye opdateringer i LinkedIn, skal du dog være oprettet i LinkedIns Campaign Manager. Er du allerede i gang med LinkedIn-annoncering er du allerede oprettet i Campaign Manager, og du kan derfor gå i gang med at bruge LinkedIns forbedrede funktioner.

Lookalike Audiences

Med LinkedIns lookalike audiences kan du målrette dine opslag til modtagere, der er lig dine ideal kunder. Hvis modtagerne ligner dine kunder, vil de nemlig være mere tilbøjelige til at konvertere på dine landingssider og dermed skabe vækst for din virksomhed.

Funktionen kombinerer din ideal kundes karaktertræk med virkelige LinkedIn medlemmers data for at finde frem til dit lookalike audience. På den måde hjælper Lookalike audiences dig med at nå ud med dine annoncer til personer, der er lig med dine eksisterende kunder, besøgende og LinkedIn-målgruppe.

Da LinkedIn er et socialt medie, hvis formål primært er at give medlemmerne mulighed for at udvide deres professionelle netværk og skabe professionelle relationer, vil de fleste af dine modtagere allerede være professionelt indstillet, hvilket gør dem mere tilbøjelige til at reagere på dine annoncer og engagere sig i din virksomhed.

Du kan bruge den forbedrede lookalike audience funktion til tre ting:

  • Nå ud til konverterende modtagere

Med funktionen kan du finde frem til og nå ud til modtagere, der har samme karaktertræk som dine konverterende besøgende og kunder – altså personer, som har interageret med dine sider som fx at tilmelde sig dit nyhedsbrev eller foretage et køb.

  • Nå ud til flere kvalitetsmodtagere

Lookalike audience funktionen kan hjælpe dig med at udvide rækkevidden på dine opslag og kampagner, så du kan nå ud til flere potentielle kunder. En test, som LinkedIn foretog i den forbindelse, viste, at testpersonerne fik øget deres kampagnerækkevidde 5-10 gange og samtidig nåede ud til de modtagere, som virksomhederne ønskede at nå ud til.

  • Finde frem til nye målgrupper

Hvis du markedsfører til B2B kan du også bruge funktionen til at målrette dine annoncer til supplerende virksomheder, som du måske i første omgang ikke lige havde overvejet at markedsføre til. Disse virksomheder har de samme kendetegn og den samme virksomhedsprofil som din ideelle modtager. På den måde kan du engagere flere virksomheder på én gang og få flere potentielle kunder.

Interest Targeting

Med interest targeting kan du nå ud til LinkedIn medlemmer med relevante annoncer, der passer til deres professionelle interesser. Funktionen kombinerer din målgruppes professionelle interesser på LinkedIn og de professionelle emner og indhold, som dine modtagere søger på og interagere med via Bings søgemaskine. Dette gør det muligt at ramme netop din målgruppe med relevant indhold, der matcher dine modtageres interesser.

På den måde kan du med dine annoncer nå ud til LinkedIn medlemmer, der har en professionel interesse i dit indhold, og det du tilbyder.

Audience Templates

Med audience templates kan du lettere finde frem til den rette modtager. Funktionen giver dig mere end 20 forud-installerede B2B-modtagere, som du kan vælge imellem.

Audience templates har inkluderet modtager-karakteristikker som medlemskompetencer, jobtitel, grupper med mere, som du kan aktivere ved at klikke på dem. På den måde kan du hurtigt og nemt definere din målgruppe og derefter nå ud til de modtagere, som kan skabe mest værdi for dig og din virksomhed.

Denne funktion er særlig nyttig, hvis du er ny til LinkedIn annoncering og skal til at definere din målgruppe eller hvis du ønsker at skifte målgruppe og nå ud til en ny målgruppe med dine annoncer.

Med disse tre funktioner; Lookalike audiences, interest targeting og audience templates giver LinkedIn dig nu mulighed for at forbedre din LinkedIn annoncering og målrette den til dine ideal modtagere på LinkedIn, så du kan nå ud til de personer, der er interesserede i at konvertere på dine sider.

 

Er du interesseret i at læse mere om annoncering på LinkedIn, kan du læse meget mere LinkedIn-annoncering her.

Er din målgruppe ikke B2B, eller foretrækker du at bruge Facebook som annonceringsværktøj, har vi også skrevet om, hvordan du kan få meget mere ud af dine Facebook-annoncer. Læs med her.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

Mette Therese Røser