Optimer din LinkedIn profil og få kontakt med potentielle kunder

LinkedIn – det uundværlige netværkVi er blevet tudet ørerne fulde af medierne om, at vi skal være tilgængelige på Facebook med vores virksomheder. Hos OnlineSynlighed.dk er vi enige, for de sociale medier er med til at øge din virksomheds online synlighed, men Facebook er bare ikke det eneste sociale medie der er, for LinkedIn er et andet socialt medie, der kan indlede kontakt mellem dig og dine potentielle kunder.

Faktisk viser en rapport fra Danmarks Statistik at der i udgangen af 2011 var over 700.000 danske profiler på LinkedIn, hvilket er et tal, der kun er overgået af det danske brugerantal på Facebook. Antallet på over 700.000 er utrolig overraskende, da LinkedIn er et professionelt socialt medie. Det vil sige at LinkedIn er erhvervsorienteret, hvor profilerne oftest fungerer som et online CV – hvor uddannelse, arbejde og ikke mindst professionelle interesser deles.

Det er ikke kun personlige profiler der er på LinkedIn, men faktisk består LinkedIn også af firmaprofiler, hvor netop dit firmaprofil kan skabe kontakt med potentielle samarbejdspartnere på en langt nemmere og mere effektiv måde, end nogensinde før.

Fordele ved at få en LinkedIn profil

Hvis du allerede har en LinkedIn profil, så skal du ikke hoppe denne sektion over, for faktisk handler det også om de mange tiltag der kan tages på eksisterende profiler, og hvilke fordele der derved kan opnås.

  • Du kan få din LinkedIn profil indekseret af søgemaskinerne, eksempelvis Google, og dermed optage pladser på Googles søgemaskine. På den måde kan du med dit professionelle layout af din LinkedIn profil tiltrække samarbejdspartnere og potentielle kunder.
  • Ved at skabe en LinkedIn profil, der både indeholder billeder og en stor mængde data, kan du vise troværdighed overfor dine potentielle kunder. Eksempelvis hvis en potentiel kunde laver baggrundsresearch på din virksomhed, er sandsynligheden for at den pågældende person støder på din LinkedIn profil stor, og med en ordentlig udført profil, kan du derved allerede springe en masse salgsargumenter over og lade kunden komme nærmere et decideret salg på egen hånd.
  • LinkedIn giver adgang til en masse sjove funktioner, blandt andet funktionen, der viser hvem der har besøgt din profil. Har du derfor en LinkedIn virksomhedsprofil, kan du se specifikt se hvem der har ledt efter dig, hvis de altså er logget ind mens de søger efter dig. På den måde kan du selv tage røret og kontakte den potentielle kunde, for der er jo en grund til, at de har søgt efter dig.

Der findes en hel del andre tips, som gør at du får en masse fordele igennem LinkedIn, og LinkedIn profilering er derfor en fantastisk ide – en ide som du kan lære mere om, og implementere sammen med OnlineSynlighed.dk.

Få mere værdi med LinkedIn

Nu ved du, at der er meget at hente igennem det sociale medie LinkedIn, faktisk kan du også få en masse nye kunder og opnå en større meromsætning. Det handler om at få den rigtige LinkedIn profilering, og det kan vi hjælpe dig med allerede i dag. Det eneste du skal gøre er at kontakte os ved at udfylde vores ”Ring mig op”-formular til højre, så ringer vi dig op.

Du kan selvfølgelig også ringe til os lige nu på nummeret 70 13 63 23 eller sende os en e-mail.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.