Ikke længere et krav med Google Plus-konto for My Business-anmeldelser
I arbejdet med lokal søgemaskineoptimering – at sikre din virksomhed plads blandt de 3, der bliver vist på geografisk betonede søgninger udover de organiske søgeresultater – er anmeldelser vigtige.
Har din virksomhed flere positive anmeldelser end dine konkurrenter, har du allerede et ben om bord på skibet på vej mod flere kunder.
At få netop de anmeldelser er netop blevet nemmere, da Google ikke længere har som krav for at skrive en anmeldelse, at du har en Google Plus-konto. Nu kan dine kunder også anmelde uden at oprette en konto på endnu et socialt netværk.
Flere anmeldelser for topplacering
Med den nylige ændring vil du sandsynligvis opleve, at flere af dine kunder vil skrive en anmeldelse af dig og din virksomhed, når du beder om det – det er blevet nemmere.
Når OnlineSynlighed.dk arbejde med lokal SEO, sikrer vi, at dine glade kunder automatisk får besked om at anmelde dig på deres foretrukne platform – være det sig Facebook, Trustpilot eller My Business. Kun den sidste giver dog direkte værdi for lokal SEO.
Udover flere positive anmeldelser end dine konkurrenter, trækker også en god beskrivelse samt samstemmende kontaktinformationer op, når Google vurderer, hvilke virksomheder der fortjener en topplacering i de lokale søgeresultater.
For dig der arbejder aktivt med lokal SEO, er det fjernede Google Plus-konto-krav derfor en god nyhed. Med det samme arbejde vil du få flere anmeldelser. Hvis du allerede har topplaceringer, men ikke aktivt arbejder på at bibeholde dem, øger opdateringen risikoen for, at en af dine konkurrenter nu kan stjæle din første-, anden- eller tredjeplads.
Google Plus meldt død flere gange
Googles forsøg med et socialt netværk, der skulle konkurrere med Facebook og Twitter, er flere gange blevet meldt død af diverse medier. Sandheden er da også, at Google Plus har haft det svært og aldrig har fået den store brugerbase, der er nødvendig for at have et funktionelt socialt netværk. Små nicher – herunder online marketers og fotografer – har haft stor glæde af netværket, der dog aldrig har haft en chance for at vinde den almindelige dansker over.
Google har flere gange forsøgt at genoplive Google Plus med opdateret design og nye funktioner, men uden stort held. Netværket blev holdt i live af, at det indtil slutningen af 2014 var muligt at få ens profilbillede i søgeresultaterne for de sider, man var tilknyttet. Fordi at dette trak for mange klik væk fra de betalte søgeresultater – og derved kostede Google og deres aktionærer penge – blev den ellers vellidte funktion fjernet igen.
At du ikke længere skal have en Google Plus-konto for at anmelde virksomheder på Google My Business, må også ses som et tegn på, at netværket fortsat har det svært.
DK-31929407