Hurtig indeksering af resultater i Google

Sådan får du hurtigt indekseret dine sider i Google

Hurtig indeksering af resultater i GoogleFra du laver ændringer på din side til de faktisk fremgår i søgeresultaterne går der en rum tid.

Den rum tid kan være få minutter – eller adskillige dage.

Et par dage er naturligvis sjovere.

Og det er ikke tilfældigt hvilke sider Google crawler ofte og derved hurtigt opdager ændringer på.

Her får du 6 metoder til at få hurtigere indeksering af dine ændringer på din side.

Google Plus

Vi har i OnlineSynlighed.dk god erfaring med at bruge Googles eget sociale netværk til at få indekseret resultater hurtigt.

Det siger sig selv, at Google er i stand til at crawle eget sociale netværk – derfor går det også stærkt med indekseringen, når du her lægger et link ud.

Du kan både bruge din egen personlige Google Plus-profil, ligesom du kan oprette en dedikeret side til din virksomhed og her skyde links ud.

Som en ekstra bonus fylder dine AdWords-resultater i øvrigt mere, hvis du får mere end 100 følgere på din Google Plus-profil. I dine AdWords-annoncer står det direkte under URL’en, at din virksomhed har X-antal følgere.

Nike Google Plus AdWords

 

 

 

 

Brug HTML sitemaps

Et HTML-sitemap på din side – hvilket essentielt er en underside, der linker til alle dine andre undersider – hjælper Google med hurtigt at danne sig et overblik over alle dine resultater.

Vi har også et HTML sitemap på OnlineSynlighed.dk – det har du mulighed for at se her med linket.

Hver gang Google crawler din side vil HTML-sitemappet også blive crawlet. Opdaterer du løbende dit HTML sitemap – du kan også med lidt snilde sætte det op til at blive gjort automatisk, når du udgiver en ny side – får du hurtigere indekseret dine nye sider.

Ændrer din crawl-rate i Webmaster Tools

I Google Webmaster Tools har du – når du har koblet din side op – mulighed for at ændre din crawl rate.

Hvis du sætter din crawl rate til (Hurtigere) crawler Google-botten flere sider hver gang den kommer forbi. Ulempen er, at det genererer mere trafik på din server – men det er marginalt og næppe noget, du vil mærke til.

PingBomb og lignende værktøjer

Du kan ”pinge” dine nye links med forskellige gratis værktøjer på nettet. Et af de værktøjer er Pingbomb.com.

Smider du dit link her bliver der oprettet et link til din nye sider fra en række bogmærke-sider over hele verden. Det er midlertidige links og derved ikke noget, der skaber værdi som almindelig linkbuilding gør – men til gengæld medvirker det til hurtigere indeksering af dine resultater.
Vær opmærksom på, at PingBomb er et værktøj med en vis effekt. Vælger du at bruge dette værktøj, bør du derfor gøre det med måde. Overdreven / massiv brug kan ikke anbefales.

Lav links på sider med megen trafik

En altid god måde at få indekseret nye links på er ved at linke til dem fra andre sider med høj trafik.

Det kan være sidder som Reddit.com, Hackernews eller førnævnte Google Plus.

Sider med megen trafik bliver i forvejen crawlet ofte af Google – og crawlerne bliver sendt i din retning, når du skaber et link.

Det gælder også, hvis du skaber et link fra fx et forum med megen aktivitet. Som følge af de mange indlæg der hele tiden skrives på et forum er fora blandt de typer af domæner, der bliver crawlet oftest af Google.

Twitter

Har du en Twitter-konto kan du smide et link til linket herpå og også opnå indeksering.

Google og Twitter fik i foråret 2015 åbnet for hinanden, således Google (fortsat i begrænset omfang, men højere end før) har mulighed for at crawle Twitters resultater og medtage dem i søgeresultaterne.

Har du en profil på Twitter med følgere og (bare lidt) aktivitet er det en udmærket måde at få indekseret dine resultater på.

Facebook er ikke en stabil løsning, når du ønsker dine resultater indekseret.

Du har mulighed for manuelt at åbne for adgangen til din Facebook-profil og virksomhedsside – men det er noget, du skal vælge til og ikke fra. Generelt er Google forhindret i at crawle det meste af Facebook og links du smider her bliver således ikke crawlet som udgangspunkt.

John Nielsen
4 svar
  1. Jimmy Hansen
    Jimmy Hansen siger:

    Hej
    I skriver at man har mulighed for manuelt at åbne for adgangen til sin Facebook-profil og virksomhedsside.
    Jeg har svært ved lige at finde den mulighed på min virksomhedsside. Kan i guide mig?

    Hilsen
    Jimmy Hansen

  2. Louise Lamberth
    Louise Lamberth siger:

    Skriv et indlæg med link på Iværksætterdebatten Amino – så er din hjemmeside indekseret inden for et par timer efter min erfaring. ;)

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *