Facebook indrømmer: Nu går vi efter Twitter

Facebook indrømmer: Nu går vi efter TwitterTwitters stærkeste kort har igennem mange år været deres håndtering af real time-events – når Super Bowl løber af skærmen, Arabiens Forår revolutionerer Mellemøsten og Felix Baumgartner hopper fra rummet har Twitter håndteret de mange millioner af tweets der har fulgt efter.

Netop den funktion ønsker Facebook – verdens største sociale medie ledt an af Mark Zuckerberg – nu at overtage.

Med andre ord går de efter struben på Twitter, hvis aktie lige nu handles til 17 dollars per styk – det laveste niveau nogensinde og en fjerdel af de over 70 dollars selskabet blev handlet til for blot 2 år siden.

Sports Stadium lanceret

Første potentielle søm i Twitters ligkiste er lanceringen af Sports Stadium.

Facebook indrømmer: Nu går vi efter TwitterDet er en underplatform på Facebook, der først og fremmest skal håndtere den kommende Super Bowl i februar.

I Sports Stadium får du en kombination af dine venners opdateringer i forbindelse med Super Bowl, men også eksperters tips og kommentarer og de mest trendende opdateringer baseret på brugen af hashtags. Feedet bliver opdateret konstant med den nyeste information præcis som du kender det fra Twitter.

Facebook fremhæver hvordan blandt andet politikere bruger Facebook til at kommunikere med borgere – noget, der i stor stil sker i Danmark hvor politikeres profiler er blandt de mest synlige danske overhovedet. Derved er der lagt op til en ny mulig platform til politikere i anledning af valg også.

Facebook: ”Sammenlign os med de andre”

Målet med at overtage Twitters real time-håndtering er at skabe mere trafik på Facebook og derved give annoncørerne flere muligheder for at annoncere til den rette målgruppe.

Facebooks enorme datamængde er i forvejen selskabets helt store styrke. I et nyligt arrangement med investorer i selskabet opfordrede COO Sheryl Sandberg slet og ret annoncører verden over til at ”sammenligne os med andre platforme”. Facebook selv hævder at med korrekt opsætning er Facebook det bedste medie at annoncere på.

Sandberg nævner også, at real time-deling bliver vigtigere i fremtiden og at Facebook derfor vil fortsætte investeringen. Facebook har en edge over andre sociale netværk slet og ret fordi der er en større brugerbase – flere politisk interesserede, flere sportsinteresserede og så videre.

Facebook indrømmer: Nu går vi efter TwitterVi mener i OnlineSynlighed.dk ikke at ét medie er det bedste eller rigtige, men at en kombination af flere giver det bedste afkast for din virksomhed.

Med Facebook arbejder vi især med remarketing og målrettet annoncering efter snævre segmenter både for B2B og B2C-målgrupper. Tag kontakt til os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon 70 13 63 23 og hør, hvad vi kan gøre for dig.

 

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

Facebook indrømmer: Nu går vi efter Twitter