Få mere trafik med 4 gode linkbuilding kort på hånden

Få mere trafik med disse 4 linkbuilding esser på håndenDu har lavet en flot side, skrevet noget godt indhold og sidder i store træk klar til at modtage de kunder, der burde valse ind på siden, kontakte dig og købe dine varer.

Men det sker ikke. Tilgangen af nye besøgende fra Googles søgemaskine er simpelthen for lille.

Har du det grundlæggende i orden på din side – det være sig optimeret kode, ordentligt indhold, indhold der svarer hvad dine potentielle kunder søger efter og så videre – kan linkbuilding være det, der skubber dig det sidste stykke op af ranglisterne.

Linkbuilding er samtidigt noget af det vi i OnlineSynlighed.dk har specialiseret os i. Derfor får du her en liste med 4 metoder til, hvordan du selv kan komme i gang og skabe nogle flere indgående links mod din side. Og hvis du har brug for mere hjælp er du velkommen til at tage kontakt til os i sidebaren her til højre!

Tilmeld dine infografikker

Har du lavet infografikker som et led af din content marketing, eller blot for at understrege pointer på din side, har du mulighed for at opnå noget nem eksponering.

Der findes, især på engelsk, en lang række sider hvor du kan tilmelde dine infografikker og modtage en henvisning tilbage til din side som kilden. Det er sider som Visual.ly, AmazingInfographics.com, Infographicjournal.com og Piktochart.com.

Vær opmærksom på, at nogle af virksomhederne kræver et mindre gebyr for at optage din infografik.

Hold øje med dine konkurrenter med de her værktøjer

Værktøjer som Ahrefs.com og Moz.com kan hjælpe dig med at se, hvilke links dine konkurrenter har held til at skabe.

Ofte vil du være i stand til at genskabe (endog duplikere) de links, din konkurrent skaber. Lad værktøjerne om at vurdere hvilke af konkurrenternes links der er værd at kopiere og hvilke, du med ro i sindet kan lade konkurrenterne om at lave. Det er vigtigt at have en kritisk sans i forhold til hvilke links du eventuelt kopierer, da ikke alle links i dag hjælper din side fremad – de irrelevante (endog spammy) af slagsen kan trække dig i den anden retning.

Få andre til at skrive på din side – omvendt guest blogging

Følger du med i SEO-kredse kender du helt sikkert til guest blogging i forvejen. Tanken er, at du ved at gæsteblogge hos andre i din niche har mulighed for at sende relevante links tilbage. Gæsteblogging blev dog misbrugt i en sådan grad at Google nu er opmærksomme på det.

Men så kan du lave omvendt gæsteblogging.

Få nogle dygtige personer inden for din branche til at skrive på din virksomheds blog og lad på den måde disse personer sprede indholdet – og derved også din virksomhed. At få folk ind på din side kan være lige så værdifuldt som at komme ud hos andre.

ForumSvar på fora online

Inden for de fleste brancher findes forskellige fora, der kan være relevante at svare på for dig. Sidder du med økonomi, jura og har du iværksætter som målgruppe er Amino.dk oplagt. Sidder du med kosttilskud er Bodybuilding.dk et sted, du bør bruge noget tid.

Brug lidt kræfter på at finde de relevante fora der kan være inden for din branche og brug her tid på at svare de, der søger hjælp. Alle der Googler problemstillingen fremover har også mulighed for at læse dine svar og derved kommer du ud til en stor målgruppe på sigt.

Og så har du mulighed for at lave nogle uddybende links til din egen side nu du er i gang. Det skaber både trafik og gode placeringer i søgemaskinerne.

Bliver du nævnt?

Med et værktøj som Mention.com (betalt) eller Google Alerts (gratis) kan du få en mail hver gang du eller din virksomhed bliver nævnt et sted.

Disse nævnelser kan nemt forvandles til et aktivt link ved at skrive til den virksomhed eller person, der har skrevet om dig.

Lad det være en god vane at bruge 10 minutter hver uge på de mails der er kommet ind med mentions og reager på dem ved at skrive en hurtig mail rundt. Det kan være kilden til nogle af de bedste links du og din virksomhed kan få.

Brug bloggere og deres målgruppe

Hvis du har et produkt der henvender sig til privatmarkedet, især yngre mennesker, er det oplagt at benytte bloggere som den ressource de er.

Hvis du skriver rundt til en række bloggere – eller bruger en Facebook-side som Unge Bloggere med knap 3.000 medlemmer per skrivende stund og lader dem komme til dig – kan du ved at sende dem dit produkt og eventuelt betale en mindre kompensation få dit produkt ud til din målgruppe og samtidigt få links til din side.

Vær opmærksom på, at bloggerne på deres side efter markedsføringsloven skal skrive, at de har fået produktet sponsoreret. Blogindlægget er en reel reklame, der er betalt for (enten med penge eller varer) og efter markedsføringsloven skal det være tydeligt at se, om der er tale om en reklame eller ej, når en forbruger kigger på en fx et blogindlæg.

Send pressemeddelelser ud

Kan du komme i pressen er slusen til ”gratis” trafik, omtale og ofte også links for alvor åben. Men selv uden at komme i pressen er det muligt at få links ved at sende pressemeddelelser ud på sider som Pressesystemet.dk og MyNewsDesk.com.

De links og den omtale du får her er ikke lige så meget værd som hvis du rammer forsiden af Jyllands-Posten, men det er dog altid værd at tage med. Og hvem ved – måske er du heldig og en journalist inden for dit fag sidder og læser med lige når du lægger din artikel ud?

awardLav en pris

At lave en pris og uddele denne er ikke et lille projekt – men til gengæld et oplagt et af slagsen for eksempelvis en praktikant, der har 3 måneder i virksomheden.

Nominer dygtige personer inden for deres felt og de vil sprede budskabet om prisen for dig hvor de har mulighed for at gøre det. Ikke alene får du omtale og links, men du har også mulighed for at skabe en tilbagevendende tradition, der er med til at etablere navnet på din virksomhed i markedet.

Vi vil gerne hjælpe dig mere med linkbuilding, hvis du ikke selv har tid – skriv til os på mail@onlinesynlighed.dk eller ring 70 13 63 23.

John Nielsen