Få kompetenceløft og hjælp til din brand- og kommunikationsstrategi – med tilskud

Vaekst-i-virksomheden

Har du helt styr på, hvordan du brander din virksomhed bedst muligt, og har du lagt en klar kommunikationsstrategi i din markedsføring? Hvis ikke har du nu en unik mulighed for at få et kompetenceløft og hjælp til din brand- og kommunikationsstrategi og digitale strategi – endda med tilskud.

Erhvervshus Midtjylland har lavet en ny tilskudsordningen, der gør det muligt for små og mellemstore virksomheder at søge om tilskud til ekstern rådgivning inden for en lang række forskellige områder, som kan være med til at styrke virksomhedens kompetencer og skabe vækst. Læs om tilskudspuljen til ekstern rådgivning her.

Hos OnlineSynlighed.dk vil vi gerne bidrage med vores viden og kompetencer til, at flere virksomheder får hjælp til at skabe vækst og styrke deres forretning. Derfor er vi en af leverandørerne til de ydelser, som tilskudsordningen hos Erhvervshus Midtjylland dækker over.

Derfor bør du have en konkret brand- og kommunikationsstrategi

Oplever du, at din virksomhed ikke opnår de ønskede resultater med den markedsføringsstrategi I bruger? Eller er du i tvivl om, hvordan du bedst muligt kommunikerer og brander din virksomhed overfor netop din målgruppe? Så kan det måske være, at den digitale strategi din virksomhed har lagt for jeres kommunikation og branding ikke er udførlig nok.

Når det kommer til, hvordan du skal kommunikere og brande din virksomhed overfor målgruppen er det vigtigt, at du har en konkret brand- og kommunikationsstrategi. En udførlig kommunikations- og brandstrategi kan nemlig hjælpe dig med at være mere synlig overfor målgruppen, skabe øget værdi hos målgruppen og hjælpe dig med at få flere kunder.

Med en klar strategi opnår du dermed større succes med de markedsføringstiltag du laver, hvilket på sigt kan skabe vækst i forretningen.

Brand-og-kommunikationsstrategi

Sæt en klar retning for din virksomhed med en strategi

En konkret og klar brand- og kommunikationsstrategi kan være med til at hjælpe din virksomhed med, hvordan I bedst muligt præsenterer jeres brand overfor målgruppen, hvordan I skal kommunikere til og med jeres målgruppe, hvilke kommunikationsformer I skal bruge, samt hvilke kanaler der giver mest mening for jer at bruge i forbindelse med jeres kommunikation og markedsføring.

Helt konkret kan en udførlig brand- og kommunikationsstrategi hjælpe dig med at finde frem til:

  • Hvad målet med din markedsføringsindsats er
  • Hvem din målgruppe er
  • Hvilke kanaler du skal bruge for at nå ud til målgruppen
  • Hvilke typer indhold du skal lave
  • Hvordan du skal kommunikere til målgruppen
  • Hvor ofte du skal publicere indhold
  • Hvad du skal fokusere på i brandingen af din virksomhed

Strategien kan dermed hjælpe dig med at lægge en plan for din kommunikation og branding, så du opnår større succes og bedre resultater med din markedsføring.

Hvad får du ud af et kompetenceløft hos OnlineSynlighed.dk

Digital-markedsfoering

En god online tilstedeværelse er afgørende for mange virksomheders overlevelse. Særligt under Corona har vi set, hvor vigtigt det er, at virksomheder formår at digitalisere deres forretning og være synlige online. Vi vil derfor gerne bidrage til, at flere virksomheder får løftet deres kompetencer i forhold til deres digitale tilstedeværelse og får den nødvendige sparring, som kan være med til at skabe vækst for virksomheden.

Hos OnlineSynlighed.dk er vi specialister i netop online markedsføring, kommunikation og digital strategi. Derudover er vi et videnshus med en stor faglig viden inden for digital markedsføring.

Som leverandør i forbindelse med Erhvervshus Midtjyllands tilskudspulje ønsker vi derfor at bidrage til, at flest mulige virksomheder får hjælp til at styrke deres online kommunikation og branding. Vi har da også tidligere fungeret som digital rådgiver i forbindelse med Favrskov kommunes tilskudsordning til kompetenceløft, hvor vi har hjulpet flere virksomheder med at styrke deres digitale tilstedeværelse.

Med et kompetenceløft hos os får du således ekstern rådgivning inden for vores specialområder, der klæder dig på til at kunne lægge din egen digitale strategi, så du har en konkret plan for, hvordan du skal kommunikere og brande din virksomhed overfor målgruppen for at kunne skabe succes og vækst i din virksomhed. Vores rådgivning tager naturligvis altid udgangspunkt i den enkelte virksomhed.

Hvem kan få gavn af tilskudspuljen til ekstern rådgivning

Både små og mellemstore virksomheder med 3-249 ansatte, som har haft deres CVR-nr. i mere end 3 år, og som er registeret i Region Midtjylland, kan ansøge om tilskud til privat rådgivning. Tilskudspuljen er på i alt 23,5 mio. kr., og det er således muligt at søge om tilskud til rådgivning på 100.000 kr. Det er et krav for at ansøge, at virksomheden har ønske og ambitioner om at vækste, hvor ny viden og rådgivning kan være vejen til at nå dette.

Ansøgningspuljen åbner for ansøgninger mandag d. 31. maj kl. 9 og ikke på onsdag d. 26. maj som tidligere udmeldt. Derudover er der også sket en ændring i ansøgningsprocessen. Virksomheder har ikke længere 48 timer til at indsende deres ansøgning. I stedet foregår ansøgningsprocessen efter først-til-mølle princippet, hvor du får tildelt et kønummer og derefter har 30 minutter til at udfylde og indsende ansøgningen. Du kan læse mere om, hvordan du ansøger her.

John Nielsen