Du får snart muligheden for en tredje overskrift i Google Ads

Tredje overskift i Google Ads

Lige nu kan du skrive 2 overskrifter ind i dine Google Ads – du kalder dem i øvrigt ikke AdWords længere, vel? De overskrifter kan man kombinere på forskellig vis med forskellige budskaber og udtryk. Du har nok også en masse variationer af annoncer inden for den samme kampagne, så Googles algoritmer har lidt at arbejde med.

Inden længe kan du dog få 3 overskrifter at lege med i stedet for 2. Det skriver Google selv, da de annoncerede, at der kommer responsive søgeannoncer til september. Det er ikke den store historie, fordi i første omgang er det kun for annoncører på engelsk, fransk, tysk og spansk, der får glæde af dem.

De lyder ellers smarte – giv Google Ads nogle byggeklodser, lad algoritmen teste lidt, og så sammensætter den selv de mest effektive kombinationer. Det kommer vi sandsynligvis til at se mere til, men selvom ’other languages [are to] follow soon’, betyder det ikke altid, at det er lige på trapperne i Danmark. Vi må tit vente.

Der kommer også en beskrivelse mere

Ud over muligheden for en ekstra overskrift, kommer der også muligheden for flere tegn et hak længere ned på annoncen. På Googles egen illustration af de nye muligheder ser det godt nok bare ud som om, at beskrivelsen bliver længere, men der er altså en beskrivelse nummer 2 i vente.

Hvorfor er alt det her egentlig vigtigt? Jo, når du får mere plads at lege med, kan du være lidt mere kreativ i dine formuleringer. Du får mere plads at lege på, at være fængende på, at være sælgende på, og det skal du udnytte efter bedste evne.

Selvom man får mere plads, er det stadig ikke meget plads, man har at gøre med. Det er et kompakt rum, man kan fylde ud med bogstaver, som skal overbevise modtageren om at klikke på annoncen.

Google Ads er den hurtige vej til toppen

Google Ads kan faa dig til tops

Der er en klar gulerod ved Google Ads i forhold til SEO og at dukke op i søgeresultaterne. Google Ads er som bekendt placeret øverst, når man søger på noget, og har man fået strikket en god nok annonce sammen med et godt nok budget, kommer man altså let øverst. Endda helt uden at have lavet noget SEO-arbejde.

Derfor giver det god mening, at mange finder Google Ads tillokkende. Og man kan også have succes med Google Ads – endda meget, hvis man er dygtig. Man skal dog også huske, at så snart man ikke længere poster penge i maskineriet, stopper effekten øjeblikkeligt.

Søgemaskinerne og især Google er indgangen til mange hjemmesider for danskerne. Derfor er det essentielt at tænke søgemaskinerne med i sin onlinestrategi i virksomheden.

Man kan simpelthen ikke komme uden om, at placeringen øverst i søgeresultaterne er vigtig. Allerøverst ligger Google Ads, og derfor skal det tænkes med, men der er også nogle, som af princip ikke klikker på annoncerne, men vælger de organiske søgeresultater lige under.

Derfor vil de fleste kombinere indsatsen, så man er dækket ind med både SEO og Google Ads og fylder godt blandt de første resultater på de vigtigste søgninger.

Din genvej til online synlighed

Navn*
Virksomhed*
E-mail*
Tlf. nummer*

Din besked

Jeg accepterer, at mine data gemmes i overensstemmelse med OnlineSynlighed.dk's privatlivspolitik.
Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage.

Mikkel Guldbjerg Jensen

Mikkel er uddannet journalist ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og er specialiseret inden for skabelsen af fængende og engagerende indhold. Hans baggrund gør ham til en værdifuld sparringspartner for vores kunder inden for strategi og kommunikation i bred forstand.
0 svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *