Derfor skal du outsource SEO
– og sådan vælger du det rette bureau

Derfor skal du outsource SEO<br> &#8211; og sådan vælger du det rette bureauDet er nok ikke gået nogens næse forbi, at SEO er en vigtig del af din virksomheds online synlighed. Det er også tilfældet i 2022, og derfor skal du måske overveje, om ikke det er tid til at bruge lidt tid og energi på din SEO?

Med den rigtige SEO får du en hjemmeside der kan komme til tops i Googles søgeresultater, og det giver mange fordele for din virksomhed. Eks. flere besøgende og mere salg.

Derfor har vi i denne artikel fokus på, hvorfor du bør outsource din SEO til professionelle, og hvordan du vælger det rette bureau.

Artiklen indeholder:

  1. Derfor skal du outsource din SEO til et bureau/specialister
    1. Få tid til andre ting
    2. Et bureau fungerer som din marketingafdeling
    3. Du får vejledning i SEO
    4. Billigere i det lange løb
    5. Hurtigere resultater
  2. Sådan vælger du det rette SEO-bureau
    1. Vælg et bureau der har stor erfaring inden for SEO
    2. Vælg et bureau, hvor du ikke bare er et nummer i rækken
    3. Væg et bureau med gode anmeldelser 
    4. Vælg et bureau der har flere kompetencer
    5. Undgå de billigste bureauer
  3. Det skal du overveje
  4. Skal du have et bureau til at klare arbejdet?

Derfor skal du outsource din SEO til et bureau/specialister

Der er mange overvejelser forbundet med SEO og online synlighed. Kan du selv stå for det, eller vil du have professionel hjælp? Nedenfor finder du derfor en række klare fordele ved at få et specialiseret SEO bureau til at klare opgaven for dig.

Få tid til andre ting

Den største fordel og grund til at lade et bureau klare SEO arbejdet for dig er, at du får tid til at fokusere på andre ting. Du er ekspert på mange andre områder end SEO, og derfor giver det god mening at lade andre om det, imens du fokuserer på at skaffe nye kunder, stå i butikken eller styre regnskabet. Når du overlader en specialist til at arbejde med din SEO, vil du også kunne se bedre resultater af indsatsen langt hurtigere, end hvis du selv sad med arbejdet, eller lod en anden i dit team gøre det for dig.

Et bureau fungerer som din marketingafdeling

Mange mindre virksomheder har ikke en decideret marketingafdeling, og derfor kan det være en særdeles god idé at få et bureau til at klare dette for dig. Når du overlader SEO arbejdet til dem, vil de blive en forlængelse af din virksomhed. En ekstern marketingafdeling som du samarbejder med. Fordelen ved dette er, at du ikke behøver tænke på at få flere ansatte ind i virksomheden. Dernæst skal du heller ikke tænke på, om den du ansætter har nok erfaring inden for feltet. Med et SEO bureau er du sikret den nyeste viden og den største erfaring der kan gavne dig i din online synlighed.

Du får vejledning i SEO

SEO er meget omfattende, og derfor er det ikke lige til, bare at plotte et par søgeord ind på din bedste hjemmeside og håbe på resultater. Med et SEO bureau får du den ekspertviden der er behov for, for at din virksomhed får succes online. Samtidig får du råd og hjælp til evt. annoncering og andre markedsføringsaktiviteter, som i sidste ende kan spare dig for mange tabte timer og penge uden resultater.

Billigere i det lange løb

Hvis du selv overvejer, om du kan løse arbejdet med SEO internt i din virksomhed, skal du måske lige tænke dig om en ekstra gang. Afhængigt af hvilke kompetencer I har i huset, så kan det være en stor fordel at få et bureau til at stå for arbejdet. Selvom det måske kan virke som en større investering her og nu, så vil det på sigt blive billigere for dig, end hvis du sad med arbejdet selv. Det skyldes bl.a., at du måske ikke ved, hvad der skal til ift. at opnå en god placering. Dermed vil du hurtigt bruge lang tid og mange kræfter på noget, der måske ikke giver resultater.

Hurtigere resultater

Derfor skal du outsource SEO<br> &#8211; og sådan vælger du det rette bureauEt bureau ved, hvad der skal til, for at få dig øverst, få flere leads, mere trafik osv. Derfor vil det unægtelig også gå hurtigere med at få de ønskede resultater, end hvis du selv stod for al din SEO, uden at have viden og erfaring inden for området.

Sådan vælger du det rette SEO-bureau

Når du skal vælge det rette SEO bureau, er der flere overvejelser, du skal gøre dig. Du kan selvfølgelig altid lave en Google søgning, og se på, hvem der ligger øverst på det søgeord/bureau, du har valgt. Men det er ikke nødvendigvis den rette løsning. Så hvordan ved du, hvilket bureau der er det bedste til dig? Det ser vi nærmere på nedenfor, hvor du får tips til at vælge de helt rigtige til din SEO.

Vælg et bureau der har stor erfaring inden for SEO

Når du er på udkig efter et bureau til at klare din SEO, er det ikke uvæsentligt, hvem du vælger. Du vil selvfølgelig gerne have noget, der måske ikke er alt for dyrt. Men samtidig vil du også gerne sikre dig, at det bliver gjort ordentligt. Derfor er første vigtige punkt at finde et bureau med speciale og stor erfaring i SEO.

Testimonials er en god måde at se på tidligere kunder og referencers tilfredshed med bureauet. Her har du mulighed for at læse om den specifikke case, og dermed hvad bureauet har erfaring i at arbejde med inden for SEO, samt hvilke resultater det har skabt for kunden.

Endvidere er det en god idé at vælge et bureau som også hele tiden er opdateret på den nyeste viden inden for SEO. På den måde sikrer du dig, at bureauet anvender de nyeste og bedste måder at få resultater på.

Vælg et bureau, hvor du ikke bare er et nummer i rækken

Lige så mange bureauer der findes, næsten lige så mange måder findes der på at drive en sådan virksomhed. Mange bureauer opererer med lange bindingsperioder eller en minimumsbinding. Endvidere vil mange større bureauer have så mange kunder, at der ikke er tid nok til at tage sig godt af dig. Derfor anbefaler vi, at du ser efter et bureau, hvor du ikke blot er et nummer i rækken og en mulighed for at score kassen. I stedet skal du være en prioritet, der tages hånd om. Et bureau der giver sig tid til dig, og ser dig som en vigtig samarbejdspartner, kan være afgørende for det fremtidige SEO arbejde.

Vælg et bureau med gode anmeldelser

Derfor skal du outsource SEO<br> &#8211; og sådan vælger du det rette bureauSom med så meget andet shopping, hvor du kigger på anmeldelser af et produkt eller en butik, skal du selvfølgelig også se efter anmeldelser af det bureau, du overvejer. Se efter anmeldelser på Trustpilot, Facebook eller Google Business Profile. Disse steder er ofte der, hvor brugerne vælger at anmelde, og her kan du derfor finde god og brugbar information om bureauet. Alternativt kan du forhøre dig i dit netværk og omgangskreds, om andre har haft brugt samme bureau med succes. Når du gør dit forarbejde godt, er der mindre risiko for at blive snydt eller ikke få noget for pengene.

Vælg et bureau der har flere kompetencer

SEO er et omfattende projekt, og består bl.a. af teknisk SEO, On-site og Off-site SEO. Derfor vil det også være naturligt, at det ikke kun er en enkelt person som sidder med hele din virksomheds SEO, men arbejdet er fordelt ud blandt andre i teamet. Særligt, hvis der er flere elementer end blot linkbuilding eller lign. Det er ydermere en god idé også at vælge et bureau, hvor du har en fast kontaktperson. Selv hvis flere sidder med opgaven for din virksomhed, er det rart ikke at blive smidt frem og tilbage til forskellige medarbejdere som ikke ved, hvad den anden har lavet. Vælg et bureau der giver dig en fast kontaktperson, og som gerne skilter med, hvad de forskellige medarbejderes kompetencer er.

Undgå de billigste bureauer

Derfor skal du outsource SEO<br> &#8211; og sådan vælger du det rette bureauDe fleste af os vil gerne spare, der hvor vi kan. Men når det kommer til SEO, er det ikke et sted der er fordelagtigt at spare på. Får du en SEO indsats til en billig penge, kan du risikere, at I ikke opnår de ønskede resultater. Enten fordi indsatsen er kortvarig, eller fordi SEO bureauet ganske enkelt ikke formår at løfte opgaven til den pris.

Der er stor konkurrence om at ligge øverst på Google. Derfor skal du også nøje overveje, hvem du vælger som bureau. Du skal altså ikke vælge et bureau som garanterer, at din hjemmeside kan komme til at ligge øverst på Google. Det hele handler om indsatsen, og om, at bureauet har gode erfaringer med at få deres kunder op på en god placering.

Det skal du overveje

Inden du vælger et SEO bureau til at klare opgaverne for dig, bør du selvfølgelig tænke over, hvad dit budget er, og hvor meget du gerne vil betale for bestemte ydelser. Det er ikke alle virksomheder der har budget til at få gjort en forskel, hvorfor vi også ser på den enkelte kunde, og om hvorvidt vi kan gøre en forskel ud fra deres budget. For os er det nemlig vigtigt, at vi rent faktisk giver dig værdi for pengene.

Du skal udover dit budget også spekulere i, hvad dine overordnede mål med indsatsen skal være. Vil du øverst som nr. 1 på Google på et meget anvendt søgeord? Eller ligger din virksomhed omme på side 3, og derfor er en placering på side 1 ønsket? Få klarlagt dine mål, og fortæl dem herefter til bureauet, så I sammen kan finde frem til, hvor der skal gøres en indsats.

Skal du have et bureau til at klare arbejdet?

SEO er og bliver en nødvendighed, hvis du gerne vil være synlig og dermed få flere besøgende og en bedre bundlinje. Men det kan være svært at gennemskue SEO, og hvad der er nødvendigt for at nå bedre placeringer. Skal du selv i gang med at lave SEO in-house? Eller skal du få et professionelt bureau til at klare opgaven for dig?

Fordelene ved et bureau er tydelige, og du kommer helt klart længst med at få professionelle til arbejdet. Selvom det kan virke som en lidt dyrere post i budgettet, så er pengene givet godt ud, da du er sikret en erfaren specialist, der ved, hvad der virker.

Hvis du ønsker hjælp til at opnå større synlighed gennem SEO, så er du velkommen til at kontakte os på tlf. 70 13 63 23 til en uforpligtende snak. Du kan også skrive til os via nedenstående kontaktformular. Så ser vi på, hvad vi kan gøre for dig.

Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage

Derfor skal du outsource SEO<br> &#8211; og sådan vælger du det rette bureau