Money

Corona-krise: Bruger du (også) unødige annonceringskroner lige nu?

Money

Danmark er i disse dage bogstaveligt talt lukket ned pga. corona-pandemien.
Det er svært at finde eksempler i den økonomiske historie, som minder om det, vi oplever lige nu. Situationen berører os alle. Sikkert også din virksomhed?

Netop derfor er det i denne tid vigtigt, at spare hvor det er muligt, og her vil vi anbefale, at du ser nærmere på din annoncering.
For lige nu spilder mange virksomheder masser af annoncekroner på ydelser og produkter, som de ikke kan sælge på grund af udsolgte varer, lukkede butikker og andre udfordringer på grund af Corona-krisen.

Et hav af unødig annoncering

Ads

I øjeblikket befinder vi os i en tid hvor det, som nævnt ovenfor, ikke længere er muligt at tage på restaurant- eller cafébesøg. Man kan ikke længere blive klippet hos sin frisør, få massage hos sin massør eller blive tatoveret hos sin tatovør. Det er heller ikke længere muligt at handle ind i de danske storcentre eller hos en lang række forskellige specialbutikker.
For de er alle lukket ned, indtil der kommer styr på situationen omkring COVID-19.

De eneste der stort set har åbent i skrivende stund, er de danske apoteker og dagligvarebutikker, men ser man på Google og Facebook, kører der stadig en lang række unødige annoncer for de forretninger og virksomheder, der i øjeblikket er lukket ned.
For langt størstedelen tænker slet ikke i retning af deres opsatte annoncer, som kører i øjeblikket – helt unødigt og irrelevant, da ingen har mulighed for at besøge frisøren, negleteknikeren eller massøren, der reklamerer for deres fysiske butik.
Det er spild af penge.

Se eksempelvis hvor mange igangværende annoncer der kører på en søgning efter frisører i Aarhus på nuværende tidspunkt (Vi har på billedet maskeret de konkrete annoncer af hensyn til de frisører, der endnu ikke har fået slukket for deres annoncer):

Søgning efter frisør i Aarhus
Og disse er langt fra de eneste, da vi ser masser af annoncer for virksomheder, der er tvangsklukkede af myndighederne, og for produkter som er udsolgte.

Sæt jeres annoncering på pause

Netop derfor anbefaler vi dig og din virksomhed, at I sætter jeres Google- og Facebook-annoncering på pause, hvis I er en af de mange berørte virksomheder, der har været nødsaget til at lukke ned for en periode grundet Regeringens retningslinjer.
På denne måde vil I kunne spare en hel del unødige annoncekroner i denne tid, hvor vi alle har brug for at spare.

Herunder har vi lavet en liste over eksempler på typer af virksomheder, som det drejer sig om:

  • Frisører
  • Tandlæger
  • Kiropraktorer
  • Fysioterapeuter
  • Negleteknikere
  • Massører
  • Tatovører
  • Værtshuse
  • Caféer og restauranter
  • Specialbutikker
  • Teatre
  • Biografer
  • Fitnesscentre
  • Solcentre
  • Sports- og idrætsaktiviteter

Tænk kreativt og sælg

Live stream

Med alle de nedlukninger som vi har oplevet på det seneste, er det på nuværende tidspunkt nødvendigt at tænke i mere kreative baner, hvis du fortsat ønsker at holde sin forretning kørende.

Den dybe tallerken er på dette område ved at være opfundet, da mange har været hurtige til at finde på alternative løsninger til at sælge deres produkter og ydelser til trods for, at deres fysiske butikker er lukket ned for en stund.
Derfor bør du springe hele eksperiment-fasen over ved at kigge andre over skulderen for at få inspiration, tænke kreativt i forhold til e-konsultationer og online salg og låne andres gode idéer.

Husk dog at bruge dine egne billeder og skrive dine egne tekster. Så gør du nemlig ikke noget forkert.

Facebook kommer med økonomisk hjælp

Er din virksomhed ikke en af de mange, som er blevet tvangslukket af Regeringen, har du måske stadig brug for annoncering, og her har Facebook faktisk netop meldt ud, at de vil komme med økonomisk hjælp til annoncering for virksomheder i 30 lande.

Denne økonomiske hjælp skal bl.a. bidrage til at holde virksomhedernes arbejdsstyrke i gang, dække driftsomkostninger og hjælpe til deres lejeomkostninger samt oprette forbindelse til flere kunder igennem annoncering.
Læs mere om dette her. 

Spar annoncekroner ved optimering

Besparelse

Er du ikke selv skrap i annoncering tilbyder vi hos OnlineSynlighed.dk lige nu en gratis og uforpligtende gennemgang af din Facebook- eller Google annoncering med henblik på at optimere, så du og din virksomhed ikke bruger unødvendige annoncekroner.

Kontakt os for en uforpligtende gennemgang på telefon: 70 13 63 23, mail@onlinesynlighed.dk eller ved at udfylde formularen herunder.

CTA Blog

Skal vi også hjælpe dig videre?

Står du med en konkret digital udfordring eller har vækstambitioner, så står vi klar til at tage en uforpligtende dialog.

John Nielsen