Automatiser dine sociale mediers aktivitet via software

Automatisere sociale medier

Online markedsføring handler i sin grundsten om interaktion med dine kunder samt potentielle kunder. Der skal skabes og plejes et personligt forhold til dine kunder, således at de er mere tilbøjelige til at købe dit produkt eller service. Der findes ingen lukketid på de online medier, hvilket derfor kræver en konstant indsats for at opnå maksimal effekt.

Sociale mediers automatisering er altafgørende, hvis du vil skabe synlighed til din virksomhed på de online platforme uden at investere for meget tid i det manuelle arbejde. Softwaren efterligner menneskelig adfærd, således at der 24/7 er interaktion imellem din virksomhed og dine følgere/potentielle kunder. Det er en nem måde at målrette aktiviteten mod din målgruppe og skabe kontakt.

Sociale mediers automatiserings software kan være det manglende redskab til din virksomhed for at øge sin synlighed på de digitale medier uden at lægge for mange timer i det. I stedet kan du så fokusere på at lave kvalitetsindhold og markedsføringsmateriale til dine kunder.

Sociale mediers automatiseringssoftwaren: Jarvee

Jarvee er en af de førende og mest populære software på markedet. De har formået at gøre deres komplicerede algoritmer brugervenlige. Softwaren kan tilfredsstille dine behov ligegyldigt, om du befinder dig på begynder eller ekspertniveau i forhold til de tekniske aspekter af online markedsføring.

Du vælger selv, hvor mange indstillinger softwaren skal kunne administrere og dermed dens indgriben i din aktivitet på de online platforme. Softwaren kan dog synes afskrækkende ved første øjekast grundet dens mange mulige indstillinger. Heldigvis har Jarvee selv produceret letforståelige video-tutorials. Derudover findes der efterhånden også en del videoer på YouTube, der hjælper nybegyndere med at få styr på de vigtigste startindstillinger.

Jarvee kan administrere stort set alle sociale medier (Instagram, LinkedIn, Twitter osv.). De tilbyder også en free-trial på 5 dage, således at du kan lære og se indholdet af softwaren, inden du beslutter dig for at købe produktet på abonnement.

Softwaren efterligner menneskelig adfærd

Chatbot

Den kan følge, like og kommentere på din målgruppes profiler for at skabe synlighed og samhørighed. Der kan indstilles, hvor aggressiv softwaren skal være i forhold til indblandingen i aktiviteten. De online medier har nemlig en forsvarsmekanisme mod computerstyret handlinger på deres platforme. Eftersom at deres profit afhænger af antal reelle brugers benyttelse af mediet, vil de gerne undgå såkaldt spamming. Brugeroplevelsen er en af deres vigtigste opgaver, derfor bliver man ofte bandlyst fra samfundene i en periode, hvis der har været for meget robotlignende interaktion på ens konto. Softwaren må altså efterligne menneskelig adfærd ved at gøre sine aktiviteter mindre mekaniske og regelmæssige (dvs. mere tilfældige).

Stadig på introduktionsniveau

Softwareudviklingen indenfor automatisering af sociale medier er stadig på sit introduktionsniveau, hvilket gør at de stadig har nogle fejl i den faktiske udførelse af opgaverne. De har bl.a. stadig svært ved at finde ens målgruppe ud fra bestemte karakteristika. Man skal ofte først selv finde fællesskaberne på de forskellige online medier for derefter at sætte softwaren til at målrette sig mod disse.

Derudover kan der i fremtiden forekomme øget beskyttelse af de online medier mod software-indblanding for at bevare fællesskaberne og brugervenligheden. På nuværende tidspunkt er det dog et oplagt værktøj til at kunne skabe synlighed på platformene.

 

0 Svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *