AdWords rådgivning

google-adwords-tipsAnnoncering på Googles søgemaskine sker ved hjælp af Googles eget Ads (tidl. AdWords) program. Med dette kan du komme op at ligge nummer 1 på søgninger fra den ene time til den anden ved at betale et givent beløb per klik. Dette kaldes PPC-annoncering (Price Per Click-annoncering).

Google Ads er et meget stærkt værktøj til at få kunder, da man ved alene at betale et beløb per klik kan ligge nummer 1 på samtlige søgninger interessante for en. Det kan skabe kunder allerede fra dag 1. Men det er nemt at komme til at betale alt for meget per kunde, per konvertering – og her kan OnlineSynlighed.dk hjælpe med professionel AdWords rådgivning.

Få mere ud af dine annoncekroner med Google Ads rådgivning

Formålet med Google Ads rådgivning fra OnlineSynlighed.dk er simpelt: At du kan få mere ud af dine annoncekroner. Er dine annoncer ikke opsat ordentligt, eller har du endnu ikke testet forskellige variationer af søgeord og annoncetekster, gemmer der sig store muligheder for at få langt flere kunder for de præcis samme annoncekroner!

AdWords rådgivning og optimering foregår ofte på to planer:

Først og fremmest er det muligt at optimere selve AdWords-annoncerne. Dette gøres ved at finde flere relevante søgeord, ved at fjerne visse informationsprægede søgninger ved negative søgeord og, vigtigst af alt, ved kontinuerligt at teste forskellige variationer af annoncer og annoncetekster.
Især med sidstnævnte er der ofte mange procent at hente i øget konvertering – og at gå fra 1 % til 2 % CTR i søgemaskinerne er lig med dobbelt så mange potentielle kunder til en lavere pris per klik.

Derudover er det også muligt at gøre meget for at øge værdien af ens AdWords på selve ens website især det at oprette specifikke landing pages kan gøre rigtigt meget for ens annoncekroner: Landing pages er meget konkrete undersider om ét emne relevant til en mindre gruppe besøgende, der til gengæld kvitterer for opmærksomheden ved en højere konverteringsprocent. Et større antal landing pages og veloptimerede annoncetekster samt annoncegrupper er med AdWords vejen til varig succes.

Få Google Ads rådgivning og lær selv vejen frem

OnlineSynlighed.dk hjælper primært med Ads-rådgivning. Vi hjælper dig med at finde de rette søgeord, at starte med at splitteste, at skabe en liste over negative søgeord og at skabe de nødvendige landingssider for succes. På denne måde lærer du selv spillet at kende og du vil i fremtiden være i stand til selv at skabe succesfulde og indtjenende Ads-kampagner.

Hos OnlineSynlighed.dk spiller vi med helt åbne kort, så du kan lære det hele og følge med i udviklingen. Derudover lover vi aldrig mere, end vi kan holde med Google Ads rådgivning – Vi vil meget hellere levere lidt for meget end at risikere at levere for lidt.

Du får en løbende rapport over samarbejdet, så du kan se fremgangen i dine Google Ads-kampagner. På den måde ved du, hvad du får for dine penge til Google, og det øger samtidigt incitamentet til at bruge flere penge på Ads – får du 3 kroner ud, for hver 1 kr du sender ind, giver det god mening at bruge 40.000kr nærmere end 10.000kr om måneden på Google Ads-annoncering.

Og et sådant Google Ads-provenu er slet ikke umulig at opnå med Ads-rådgivning fra OnlineSynlighed.dk.

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.