5 SIMPLE trin til AdWords-succes
At få succes med PPC-annoncering – Price Per Click – er et spørgsmål om de samme trin, du skal gentage uanset hvilket medium, du benytter dig af.
Det mest brugte PPC-medium i Danmark hedder Google AdWords. Det tillader dig at annoncere direkte efter, hvad potentielle kunder i din butik søger efter. Er du revisor i Aarhus, vil en søgning som ’revisor Aarhus’ kunne give dig kunder, mens ”billige fodboldstøvler” vil give det samme, hvis du er et sportsbutik.
At opsætte en profitabel PPC-kampagne (fx med AdWords) er ikke ligetil. Især ikke hvis du ikke selv har rodet med AdWords før. Men vi har mulighed for at hjælpe dig.
Tag de 5 trin herunder én for én og sammenlign med din egen kampagne, hvis du allerede har bygget den op.
1: Hvad er målet?
Først og fremmest skal du være meget skarp på hvad målet med annoncen er. Hver annonce må kun have ét mål og trafikken skal sendes til den rette landingsside. Et mål kan fx være et salg, registrering til at blive ringet op eller at afgive en e-mailadresse.
Hvis du ikke har defineret målet og kan måle om dine kampagner virker det ikke muligt senere at optimere dem.
2: Struktur på din kampagne
I AdWords har du mulighed for at lave en kampagnestruktur med overordnede annoncekampagner, annoncegrupper og enkelte annoncer.
Læs op på hvilke muligheder dette giver dig. Med den rette opbygning får du en overskuelig konto samtidigt med, at du har nem mulighed for at slukke ineffektive annoncer og øge budgettet for de, der giver en positiv ROI.
3: Vær skarp på ”hvad vinder brugeren”
Dine PPC-annoncer skal især svare på, hvad brugeren vinder ved at trykke ved dig. Det kan godt være, du sælger en ydelse eller et produkt – men hvorfor køber brugeren?
I AdWords har du to linjer og 3 info-udvidelser til at forklare brugeren hvorfor lige netop du er den rigtige at trykke på. Brug dem med omtanke. Fortæl, hvordan de sparer penge, får et bedre produkt, sparer tid eller hvordan de i øvrigt vinder ved at bruge lige netop dit produkt.
Ofte er du direkte sammenlignet med 2-8 konkurrenter, der kører AdWords-kampagner på de samme søgeord. Derfor skal du være meget skarp på, hvad du tilbyder.
4: Få mest ud af dit budget med sporing og remarketing
Du betaler i dyre domme for at få interesserede besøgende ind på din side med PPC-annoncering som fx AdWords. Men mange af de besøgende forlader din side igen uden at have konverteret.
Med remarketing er det muligt for dig billigt at følge de besøgende, der ikke har konverteret, når de er inde på Facebook. Du kan med Facebook-remarketing få annoncer direkte i brugerens ”newsfeed” med din ydelse. Du betaler efter CPM på Facebook – omkring 30-50 kroner per tusinde visninger – og det er meget billig annoncering til de, der allerede har vist interesse for dit produkt!
5: Løbende optimering!
Det store træk ligger i den løbende optimering.
Luk ineffektive kampagner, forsøg nye søgeord, opsæt negative søgeord, dupliker dine kampagner, splittest dine annoncer og benyt i det hele taget de mange værktøjer Facebook stiller til rådighed for at sikre dig en god ROI (Return of Investment) på din investering.
Pengene ligger i optimeringen af i forvejen velopsatte annoncer.
Vi er hos OnlineSynlighed.dk klar til at hjælpe med optimering af dine AdWords-annoncer, når behovet melder sig.
DK-31929407