3 tips til god SEO fra starten af 2014

3-spot-on-seo-tips-largeSEO handler i bund og grund om at skabe en god oplevelse for brugeren – det er nemlig dét, Google ønsker at honorere i sin søgemaskine.

Kan det lykkes dig som virksomhed at gøre dine brugere glade, når de lander på sitet, kan du derfor også være sikker på at få gode rankings fra Google.

Her får du fra Erhvervsnyhederne.dk 3 gode tips til din søgemaskineoptimering i starten af 2014 – 3 tips, der er lige efter reglerne og hjælper dine brugere videre!

Xenu – døde links

Et lille og smart program ved navn Xenu har du mulighed for at downloade gratis. Xenu gennemgår samtlige links, interne såvel som eksterne, på din side, og tjekker, om linksne går til en aktiv side – eller om de er døde.

Døde links er nemlig lig med en rigtigt dårlig oplevelse for brugeren. Og derfor slår Google også ned på dit sites rankings, hvis søgemaskinen finder døde links på siden. Samtidigt er de døde links nemme at fjerne ved at bruge et gratis program som Xenu.

Det er god stil overfor brugeren – og derved god søgemaskineoptimering.

Hastighedsoptimering

Ligesom dårlige links er en dårlig oplevelse, er et sløvt website en dårlig oplevelse. Derfor vil Google give dig bedre rankings, hvis dit site loader hurtigt – og et sløvt site vil gå den anden vej.

For at lave konkret hastighedsoptimering på dit site, bør du alliere dig med en dygtig programmør. Denne vil kunne optimere størrelsen på billederne, minimere mængden af filer kaldt af serveren og andre små tricks, der samlet gør sitet meget nemmere at spise for dine brugeres browser og derved Google.

Hastighedsoptimering kan betyde rigtigt meget for dit site – det er en af de mest oversete discipliner inden for moderne søgemaskineoptimering.

Video som alternativ til tekst

Nogle brugere er visuelt indrettet – andre er ikke.

De visuelt orienterede brugere har traditionelt set haft trange kår på nettet, hvor tekst i mængde langt overgår både video og billeder.

Men du har ved at lave video uanset til dit site mulighed for at ændre på dette og tiltrække en helt ny skare af brugere.

Video på dit site giver mulighed for at skabe ekstraordinære indgående links ved hjælp af content marketing, det øger tiden brugt per side fra dine besøgende og det øger konverteringerne på dit website. Alt i alt mange gode grunde til at gå videre med brugen af video på dit site. Det behøver ikke at være hverken dyrt eller kompliceret i 2014.

Det handler om brugeren

For nogle år siden var søgemaskineoptimering et spørgsmål om at bygge flest mulige indgående links til ens website. Men det har ændret sig i dag, hvor Googles søgemaskineoptimering er blevet langt mere sofistikeret og kan spotte, hvis man optimerer mod søgemaskinen – og ikke mod brugeren.

I dag har du kun et valg: At optimere mod brugeren. Google læser brugerens adfærd og belønner dig for at have lavet et site, brugeren er glad for at bruge.

Held og lykke med at skaffe flere organiske besøgende end nogensinde før i 2014!

John Nielsen