3 remarketing-platforme – Alternativer til Power Editor og AdWords Editor

3 remarketing-platforme, du bør kendeVi skriver en del om remarketing her på OnlineSynlighed.dk, især om remarketing på Facebook og AdWords

Det gør vi, fordi der er omsætning at hente for så godt som alle danske virksomheder med en online tilstedeværelse ved alene at annoncere målrettet dem, der kender en i forvejen.

En stor indgangsbarriere i forhold til selv at gå i gang med remarketing er Facebooks Power Editor og Googles AdWords Editor.

Kender du ikke (indgående) til dem i forvejen kan det være svært at opsætte remarketing.

Heldigvis findes der andre platforme til at løse dét problem. Her tager vi et kig på 3 af dem.

Note: Kan du finde ud af Facebooks Power Editor og Googles AdWords Editor anbefaler vi, at du udfører arbejdet her. De andre værktøjer tager sig betalt med en procentdel af dit forbrug, således din annoncering bliver dyrere – og du risikerer at basere din remarketing på en integration fra et system til et andet, der kan forsvinde. Med det sagt:

AdRoll

Amerikanske AdRoll forsøger at slå annoncering på Facebook, Twitter og Apples kanaler med iAd sammen i et interface – og det fungerer faktisk godt.

Du kan oprette og vedligeholde alle dine annoncer direkte i AdRoll og udrulle på forskellige platforme.

Du kan også se, hvilke platforme der for dig konverterer og hvilke, du godt kan slukke for igen. AdRoll udmærker sig ved, udover at være først og størst, at være dygtige til at sortere mobil fra ikke-mobil trafik og derved hjælpe dig til billigere konverteringer.

Prissætningen er ”dynamisk” med AdRolls egne ord. Platformen vil forsøge at byde lavt for målgrupper, der har vist en lille grad af købsintentioner – og til gengæld øge buddet betragteligt for de målgrupper, der har været tættere på at købe direkte i din shop eller på anden måde konvertere.

Perfect Audience

AdRoll og Perfect Audience har altid været de to store konkurrenter.

Perfect Audience var først med ”dynamic product ads” – hvor du får serveret reklamer for de præcise produkter, du har kigget på i en given webshop. Det gør PA stadig godt.

Derudover kan du i et samlet interface lave remarketing på Facebook, Twitter, Google, Microsofts kanaler og flere.

Prissætningen er svær at gennemskue, men der faktureres ud fra CPM – det vil sige Perfect Audience tager sig betalt per tusinde visninger af din annonce. Det er samme model Facebook og Twitter kører med. Prisen per tusinde visninger kan variere afhængigt af hvilken målgruppe, du går efter.

ReTargeter

En nyere – men dygtig – spiller er ReTargeter.

Udover ”det store vide internet” med Googles display netværk tilbyder ReTargeter også Facebook og Twitter-remarketing.

ReTargeter har et godt modul, der binder dine e-mailkampagner sammen med remarketing. Du kan herved markedsføre mod de folk, der ikke alene er på din e-mailliste, men som også klikkede på linket sidste gang, du sendte noget ud.

Vi kan i OnlineSynlighed.dk hjælpe dig med at opsætte remarketing – enten ved hjælp af et tredjepartsværktøj som AdRoll, Perfect Audience og ReTargeter eller direkte på platformenes egne værktøjer. Vi foretrækker, som indledningsvis noteret, mediernes egne kanaler; men vi er fleksible om at skabe den løsning, der passer bedst til dit behov.

Tag kontakt på telefon 70 13 63 23 eller på mail@onlinesynlighed.dk!

John Nielsen

Direktør i OnlineSynlighed.dk og teknisk funderet SEO specialist. Til dagligt rådgiver John virksomheder i hele landet vedrørende forretningsorienteret digital strategi og eksekvering af værdiskabende online synlighed. John er desuden etisk hacker og ekspert i online reputation management.

Latest posts by John Nielsen (see all)

0 Svar

Giv en kommentar

Har du lyst til at være med i debatten?
Du er meget velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *